Udruženje za zaštitu i prava životinja "Sloboda za životinje"

  • Sloboda za životinje
  • Sloboda za životinje
  • Sloboda za životinje
  • Sloboda za životinje
Unesite svoje ime i e-mail adresu ispod i redovno pratite najnovije vesti:



Vesti:
RSS SZZ - Sekcija PITANJA I ODGOVORI
icon twitter icon facebook
Vi ste ovde: Pitanja i odgovori O zlostavljanju Pitanja o zlostavljanju, ubijanju životinja i o šinterima
 
Baner
 
Baner

Pitanja o zlostavljanju, ubijanju životinja i o šinterima

El. pošta Štampa PDF
(5 glasova, ocena 5.00 od 5)

Zlostavljanje životinja

PITANJE:
Javljam se kao zabrinuti ljubitelj životinja i sam sam imao psa 13 godina i veoma sam iziritiran ophođenjem vlasnika crnog vučjaka; smatram da je veoma zapostavljen, ne hrane ga redovno, neredovno čiste, ide po svojim fekalijama i zimi se smrzava napolju. Želim da prijavim to da bi neko napokon intervenisao. Napomena: vlasnik poseduje oružje i voleo bih da ostane anonimno zbog nezgodnog vlasnika. Hvala najlepše.

PITANJE: U ponedeljak ujutro oko 9 sati je neko autom udario psa na Banovom brdu na očigled mnogih svedoka. Kažu da je auto jurio. Povrede psa su bile velike i vidne kao i strahoviti bolovi koje trpi. Taj 'neko' je samo nastavio dalje da vozi. Pas je posle nekog vremena pokušavao da se skloni sa ulice i skloni u neki zaklon. Pošto su mu povređene zadnje noge i verovatno karlica i kičma, mogao je samo da se na prednjim nogama vuče i tako kreće. Čim su ga spazili pse lutalice, počeli su da ga napadaju. Tu su nesrećnom psu priskočili u pomoć neki moji susedi i uspeli da ga odbrane.
...
Ja nisam član ni jednog udruženja već samo ljubitelj životinja koji željno iščekuje da ono što gledam na Animal planetu i emisijama "Animal police" postane i naša svekodnevica. Mene takođe zanima postoji li zakon koji sankcioniše ili kažnjava gaženje psa i ko je za to nadležan? Može li se taj neko naterati da plati sve troškove lečenja i odgovara za takvo ponašanje jer je isto ovako mogao da udari autom i ubije i neko dete kojih je u ovom slučaju bilo u izobilju oko psa u trenutku udarca autom...

PITANJE: 26.12.2007. godine mi je pas rase nemački ovčar otrovan. Znam ko je to uradio i želim da odgovaraju za ubistvo. Molio bih vas da mi se javite ako postoji šansa da mi pomognete, jer se ne može završiti na ovome.

PITANJE: Već četiri godine sarađujem sa nekoliko društava za zaštitu životinja u Beogradu sa ciljem zbrinjavanja pasa i mačaka lutalica. Na žalost moram da napomenem da nisam imala u tome onoliku podršku od njih koliko sam očekivala. Sama sam koristeći sve svoje materijalne i druge mogućnosti udomila preko pedeset pasa i mačaka. Dve kuce sam lično usvojila i zbog njih sam živela kao podstanar dve godine u kući sa dvorištem, kako bih im obezbedila normalne uslove za život. Na žalost pre desetak dana obe su otrovane kreozanom od strane jednog od komšija. Čitav slučaj je prijavljen policiji, koja nije uopšte izašla na lice mesta, vec sam ja morala da odem u stanicu i dam izjavu. Oba psa su odneta na Veterinarski fakultet gde je urađena autopsija, a uzorci organa su predati na VMA na toksikologiju radi analize. Čovek, za koga imam i svedoka koji je video da ubacuje otrov u dvorište, i dalje maltretira pse lutalice iz kraja i verujem da je pitanje dana kada će ponovo da baci otrov. Danima pokušavam da ih sklonim u neki od azila, ali bezuspešno. Svaka pomoć u vidu saveta bi mi dobro došla. Stvarno sam spremna da preduzmem sve zakonske mere da se spreči divljanje i nekažnjeno ponašanje psihopata po ulicama. Kažite mi da li može išta da se učini ili je vreme da uzmemo zakon u svoje ruke. U nadi da ćete da mi odgovorite i da uspostavimo zajedničku saradnju, srdačno Vas pozdravljam.

PITANJE: Obraćam vam se sa velikom nadom da ćete učiniti nešto na planu stalnog ubijanja pasa lutalica bez poštovanja ikakvih pravila. Naime pre mesec dana sam izgubio psa i prilikom potrage saznao sam da su na teritoriji grada Lazarevca tj. površinskih kopova Kolubara bili šinteri Javnog komunalnog preduzeća sa Uba po ugovoru sa RB Kolubara. Kako sam jako vezan za psa preko ličnih veza uspostavio sam kontakt sa direktorkom pomenutog preduzeća koja je bila jako ljubazna ali mi je saopštila da su svi uhvaćeni psi ubijeni iako je, kako sama kaže, svesna da je to protivpravno. Srećom, moj pas nije bio tamo ali mi savest ne dozvoljava da o ovome ćutim. Postavlja se pitanje kako može neko bez ikakve dozvole i potpuno protivpravno ubijati pse po Srbiji a da o tome niko ne govori. Molim vas o ovome obavestite nadležne i preduzmite sve što imate u nadležnosti da ovaj odvratni zločin sprečimo i naučimo da u budućnosti živimo sa našim velikim prijateljima psima. S' poštovanjem, ljubitelj životinja.

ODGOVOR: U Skupštini Srbije je konačno usvojen Zakon o dobrobiti životinja; međutim, pun je manjkavosti.

Nacrt zakona ima brojne manjkavosti, na šta je udruženje ''Sloboda za životinje'' pripremilo i predalo primedbe, ali naše primedbe, na žalost, nisu imale mnogo odaziva među političarima.

Postoji i član 269 Krivičnog zakonika Srbije, koji glasi ovako:

Ubijanje i mučenje životinja

Član 269.


(1) Ko kršeći propise ubije, povredi ili muči životinju, kazniće se novčanom kaznom ili zatvorom do šest meseci.
(2) Ako je usled dela iz stava 1. ovog člana došlo do ubijanja, mučenja ili povređivanja većeg broja životinja, ili je delo učinjeno u odnosu na životinju koja pripada posebno zaštićenim životinjskim vrstama, učinilac će se kazniti novčanom kaznom ili zatvorom do tri godine.

U međuvremenu, uvedene su izmene ovog člana zakona i uvedene restriktivnije mere. O tome navodimo informacije sa bloga "Pravna zaštita životinja" (gde možete naći i mnoštvo drugih korisnih pravnih saveta):

"Nakon izmena i dopuna Krivičnog zakonika koje su učinjene 2009. godine kazna za osnovni oblik ovog dela je pooštrena, a dodat mu je još jedan teži oblik. Tako se od 2009. godine za osnovni oblik krivičnog dela ubijanja i zlostavljanja životinja (član 269. stav 1.) učiniocu može izreći novčana kazna ili kazna zatvora do 1 godine, za njegov prvi teži oblik (član 269. stav 2.) učiniocu se može izreći novčana kazna ili kazna zatvora do 3 godine, a za njegov drugi teži oblik (član 269. stav 3.), učiniocu se mogu izreći zajedno novčana kazna i kazna zatvora od 3 meseca do 3 godine.

Sada član 269. Krivičnog zakonika Republike Srbije glasi ovako:

Ubijanje i zlostavljanje životinja

1. Ko kršeći propise ubije, povredi, muči ili na drugi način zlostavlja životinju, kazniće se novčanom kaznom ili zatvorom do jedne godine.
2. Ako je usled dela iz stava 1. ovog člana došlo do ubijanja, mučenja ili povređivanja većeg broja životinja, ili je delo učinjeno u odnosu na životinju koja pripada posebno zaštićenim životinjskim vrstama, učinilac će se kazniti novčanom kaznom ili zatvorom do tri godine.
3. Ko iz koristoljublja organizuje, finansira ili je domaćin borbe između životinja iste ili različite vrste ili ko organizuje ili učestvuje u klađenju na ovakvim borbama, kazniće se zatvorom od tri meseca do tri godine i novčanom kaznom."

U slučajevima zlostavljanja, mučenja i ubijanja životinja, jedino što možete uraditi je da prijavite počinioce policiji (oni JESU nadležni za takve slučajeve, i ako tvrde suprotno, to znači da nisu upućeni u to što treba da rade, ili žele da izbegnu zakonsku odgovornost!). Dobro bi bilo da im kažete za ovaj član Krivičnog zakonika, jer policajci često nisu upućeni u to da on postoji. O dotičnom slučaju bi trebalo obavestiti i neko od udruženja za zaštitu životinja u vašem okruženju. U slučaju trovanja jednog ili više pasa ili drugih životinja, treba obavestiti i veterinarsku inspekciju i oni su dužni da izađu na lice mesta, da naprave zapisnik i obezbede obdukciju otrovanih životinja. (Na žalost, često ćete u takvim slučajevima vi sami morati da se potrudite da obezbedite ove postupke ili da nadležne naterate da po zakonu obave svoje dužnosti.) Od savesnosti policajaca i sudova će zavisiti dalji ishod svakog od tih slučajeva... Ipak, ohrabrujuće je da su predate i u sudu procesuirane prve krivične prijave za zlostavljanje životinja u Srbiji.

Statističke podatke o procesuiranim slučajevima ubijanja i zlostavljanja životinja možete naći ovde: "Krivično delo ubijanja i zlostavljanja životinja u Srbiji – zvanične pravosudne statistike."

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Namerno pojedinačno i masovno trovanje pasa, mačaka i drugih životinja

PITANJE:
Interesuje me ko je zadužen za uklanjanje kreozana? Naime, danas sam primetila veću kolicinu žutog praha ispred svoje zgrade (imam psa, a komšije prete da će ga otrovati), zvala policiju i sve gradske službe (komunalne, sanitarne...) i ništa nisam uspela da postignem, masa i dalje stoji ispred ulaza. U policiji su mi rekli da im je muka od takvih prijava.

ODGOVOR: To što im je u policiji ''muka od takvih prijava'' ukazuje na činjenicu da su u Srbiji veoma česta namerna trovanja pasa i mačaka (a i drugih životinja koje pojedu te otrovane mamke) od strane pojedinaca i institucija koje ne bi smele da rade tako nešto.

Koliko god njima bilo ''muka'' od toga, vi insistirajte da obavljaju svoju zakonom određenu dužnost, a o postavljenom otrovu obavestite i veterinarsku inspekciju u svom mestu i oni su dužni da organizuju uklanjanje otrova, koji predstavlja javnu opasnost.

------------------------------------------------------------------------

Nauslovno držanje pasa i mačaka u stanovima

PITANJE:
Poštovana gospodo, u ulici ..., u stanu br.8 zivi covek sa psima. U pitanju su lutalice pokupljene sa ulice. Iz tog stana se širi neopisivi smrad, i sve veća buka. Čovek ne komunicira ni sa kim, ne radi i živi već nekoliko godina bez struje, vode i grejanja. Veoma se čudno ponaša, što izaziva strah kod ostalih stanara. Strahujemo od nekakve zaraze. Smrad koji se sve više širi iz tog stana je sve nepodnošljiviji, tako da je higijenska situacija zabrinjavajuća za širu okolinu, imajući u vidu da se radi o stambenoj zgradi u širem centru grada. Sami psi su zatvoreni na terasi, ili u prostorijama dugo vremena, odnosno ne izlaze napolje. Ne možemo ni da zamislimo čime ih hrani, a higijenu da ne pominjemo. Mislimo da bi te pse trebalo osloboditi, a stan detaljno dezinfikovati, i to što pre. Da li nam možete pomoći? Pozdrav iz Užica. Unapred veliko HVALA.

ODGOVOR: Ovakvi slučajevi se mogu prijaviti veterinarskoj i sanitarnoj inspekciji u vašem mestu. Međutim, uvek se postavlja pitanje šta će se desiti sa životinjama koje se nalaze u takvim uslovima, jer se skoro redovno dešava da završe kod šintera, surovo ubijene na neki od načina koje mogu smisliti samo bolesni umovi...

--------------------------------------------------------

Usamljeni psi u stanovima

PITANJE:
U stanu do mene je pas koji je sam i danju i noću, a vlasnici stana ga obilaze jednom dnevno. Pas neprestano cvili i zavija i danju i noću. To traje godinu dana. Da li vi možete pomoći i nekako rešiti problem, jer ja više nemam snage da slušam krike te jadne životinje.

PITANJE: Ljudi koji zive iznad mog stana imaju pudlu koju ostavljaju cesto samu. Zakljucavaju je u kupatilo gde ona udara u vrata i kuka po ceo dan. To traje godinama. Tuzno mi je da slusam jadno kuce po ceo dan. Da li postoji neka sluzba ili kome da se obratimo za ovu torturu koju vrse nad jadnom zivotinjom?

ODGOVOR: Pokušajte prvo lično da razgovarate sa vlasnicima tog psa i stana u kome se on nalazi, da vidite u čemu je problem. Zameranje sa njima nije rešenje. Pošto je svuda u Srbiji problem nepostojanje azila ili njihov nedovoljan broj i mali kapaciteti, skoro je sigurno da će taj pas biti ubijen ukoliko slučaj prijavite nadležnim organima...

Na žalost, mi živimo u Srbiji, gde mnoge zakone nemamo ili se oni ne poštuju, i ovde nemamo KO da oduzme zlostavljane životinje, niti GDE da ih smestimo... Aktivisti u velikoj većini udruženja za zaštitu životinja bi najviše voleli kada bi - poput velikih stranih udruženja - imali mogućnosti da zbrinjavaju zlostavljane životinje i da ih potom udomljavaju kod boljih ljudi... ali mi živimo u Srbiji, gde su takve stvari još uvek neostvarive, i ko zna kada i da li će toga ikada biti...

-------------------------------------------------------------

Zlostavljanje konja

PITANJE: Želela bih da saznam šta se može uraditi i kako se može zaustaviti čovek koji konstantno maltretira i bije konje na hipodromu. Ima mnogo ljudi koji bi mogli potvrditi ovu priču. Molim Vas da me uputite i da mi kažete sta možemo da uradimo povodom toga.

ODGOVOR: I u ovom slučaju važi član 269 Krivičnog zakonika Srbije, na osnovu čega se može poslati krivična prijava. Na žalost, i ovde važi konstatacija da su nam - zbog toga što još uvek nemamo Zakon o dobrobiti/zaštiti životinja – mogućnosti delovanja u ovakvim slučajevima veoma sužene...

SVAKA opština u Srbiji krši zakone i opštinski funkcioneri dozvoljavaju ubijanje pasa i mačaka na razne veoma okrutne načine, koji bi bili najprikladniji za filmove strave i užasa i za bolesne umove, što izvršitelji takvih zločina zapravo i jesu.

----------------------------------------------------

Šinteri

PITANJE: Upravo smo sa prozora gledali kako radnik "zoohigijene" na Banjici lovi i ubija psa udarcem u glavu! Zapisala sam broj njegovih tablica jer ne znam šta da radim i gde da prijavim ubicu!

PITANJE: U mom gradu Leskovcu je od 11. marta ove godine počela akcija trovanja pasa lutalica. Molim Vas kažite mi kako da ih zaštitim od zlobnih ljudi koji ih ubijaju? To ne sme da se radi jadnim životinjama već im treba obezbediti dom, a ne oduzimati im živote!

PITANJE: U Nišu i dalje šinteri masovno ubijaju pse lutalice, i to tek okoćene štence uz objašnjenje "glava je glava", i niko ne može stati na put bespravnom uzimanju života nezaštićenih živih bića, što dovodi do zaključka koliko je (NE)humano društvo u kome trenutno živim. Za mene je to veoma potresno, ali ne znam kako stati tome na put i kako kao pojedinac mogu zaustaviti te ljude u kojima ne postoji nikakva vrsta saosećajnosti i ljudskosti. Molim vas zaustavite ih i pomozite niškim psima lutalicama da i dalje žive svoje živote na čije oduzimanje niko nema pravo.

PITANJE: Pogledajte kakve usluge nudi novosadska ''JKP Čistoća'' "Građani koji više ne žele da imaju svoje kućne ljubimce mogu se obratiti ovoj službi, koja dolazi na prijavljenu adresu i besplatno preuzima životinje." Molim vas da pokrenete neku akciju i obavestite medije. Pa zar ljubimci koje neko više ne želi da drži moraju biti odmah ubijeni bez mogućnosti da žive u nekom azilu ili da ih neko drugi udomi?!

JKP Čistoća takođe promoviše lov na napuštene pse i mačke jer ih otkupljuje: "Otkup pasa ili mačaka lutalica (po komadu) din 540,00"

PITANJE: Javljamo se iz Jagodine, druženje za zaštitu životinja ''Argos''. Ovih dana gradonačelnik Dragan Marković Palma daje zeleno svetlo da se napušteni psi masakriraju! Želeli bismo da vam pošaljemo više podataka, fotografije pasa od kojih su neki vec uginuli... Možete li nam pomoći da dođemo do nekih medija, pisanih ili elektronskih, lokalno to ne možemo učiniti jer je gradonačelnik autokrata... (Februar i mart 2008. godine.)

PITANJE: Molim vas, pomozite životinjama grada Jagodine...Nedavno su ''Standard'' i Veterinarska stanica počeli da skupljaju jadne smrznute pse lutalice, i posle maltretiranja, ubijaju ih... Niko nema pojma o tome, nije javljeno niti u dogovoru sa državom, rade sve to protiv zakona, uz izgovor da je jedan mali pas ubio sedam ovaca na koloniji Đurđevo brdo.Građani su u dva navrata spasli neke pse, a nekima nema ni traga ni glasa. Loviće ih i dalje bez ikakvog naloga, protivno zakonima i tajno. Šire se priča po gradu da gradski budžet nema novca za ishranu mesojeda u zoološkom vrtu, pa ih hrane psećim mesom...

Dodajemo da imamo slične prijave i iz drugih mesta i u vezi sa drugim zoo vrtovima, pri čemu i neka privatna lica hvataju pse po ulicama, malo ih utove i zatim ilegalno prodaju ljudima koji ih predaju zoo vrtovima za ishranu divljih životinja mesojeda! To je, naravno, kriminalni akt za koji bi trebalo počinioce smestiti u zatvor, a ne treba ni naglašavati da se na taj način ugrožavaju zdravlje i život životinja u zoo vrtovima, jer psi sa ulica mogu biti prenosioci brojnih bolesti ukoliko nisu pod veterinarskom kontrolom.

ODGOVOR: Na insistiranje udruženja ''Sloboda za životinje'', Uprava za veterinu je poslala odgovor, po kome su izričito protiv ubijanja pasa i mačaka pohvatanih na ulicama.

Izdvajamo deo njihovog odgovora:

Kao što smo više puta ponovili, stav Uprave za veterinu je da se ne sme vršiti ubijanje napuštenih pasa, već isključivo njihovo zbrinjavanje na humani način, smeštaj u prihvatilište, klinički pregled, trijaža, obeležavanje i vakcinacija od strane veterinarske službe i trajno udomljavanje. Uprava za veterinu smatra da je ovo jedini pravi i svrsishodan način rešavanja ovog problema.

Ceo njihov odgovor možete pročitati na sajtu Udruženja:
Stav Uprave za veterinu po pitanju ubijanja pasa .

Međutim, i lokalne vlasti Niša i drugih opština se pozivaju na to da su dobili odobrenje od Ministarstva poljoprivrede i Uprave za veterinu da ubijaju pse i mačke i pouzdano tvrdimo da državni funkcioneri igraju dvostruku igru i da se ne pridržavaju zakona države u kojoj žive. U takvim okolnostima, trebaće još mnogo vremena da se ove odredbe počnu bez izuzetka primenjivati u praksi, a dotle će još mnoge životinje platiti svojim životima...

U slučaju trovanja pasa i drugih životinja, slučaj treba ODMAH prijaviti policiji i veterinarskoj inspekciji a oni su dužni da izađu na lice mesta i da naprave zapisnik. Ukoliko nađete mamke sa otrovom (to mogu biti na primer kobasice ili urolnano meso), pokupite ih na bezbedan način, dobro zatvorite u najlonskim kesama i sačuvajte u frižideru (ne zamrzavati ih) da bi se eventualno napravile toksikološke analize. Treba da insistirate da veterinarska inspekcija naloži obdukciju otrovanih životinja. Na žalost, detaljne toksikološke analize su skupe i rade se samo na VMA, ali u nekim slučajevima iskusan veterinar na osnovu karakteristika otrovne supstance i simptoma kod otrovane životinje može da pretpostavi koji je otrov u pitanju. Protiv poznatih trovača (pojedinaca ili institucija) podnose se krivične prijave na osnovu člana 169 Krivičnog zakonika Republike Srbije, kao i zbog izazivanja opšte opasnosti po zdravlje ljudi jer te otrovne mamke je moglo pojesti i neko dete ili siromašni građani.

PITANJE: Pišem vam iz Leskovca. U našem gradu ljudi iz Zavoda za higijenu uveliko hvataju pse lutalice. Prema njihovim rečima, odvešće ih na sterilizaciju, a potom vratiti. Zanima me kako mogu da budem sigurna da govore istinu i šta mogu da preduzmem ukoliko je to bila samo laž?

ODGOVOR: Jedino što možete da uradite, to je da zapamtite koje su pse odveli i sa koje lokacije, i da zatim zahtevate da vas obaveste kada/ako ih budu vratili.

Ako utvrdite da su vas lagali tj. da ubijaju te pse, pročitajte odgovore na slična pitanja u ovom odeljku.

--------------------------------------------------------------

Neodgovorno vlasništvo

PITANJE: Moj komšija u Ripnju ima dva psa koji se nalaze u njegovom dvorištu (koje nije ograđeno) i koji ih hrani. Psi su slobodni, nisu vezani i nisu agresivni. Psi se mogu smatrati njegovim a i ne moraju s obzirom da su slobodni i da dvorište nije ograđeno. Komšija preko puta njegove kuće skuplja potpise (peticiju) za uklanjanje navedenih pasa i često maltretira životinje verbalno a ponekad i fizički bacanjem kamenja (postoje dva svedoka koja su spremna da posvedoče).
Takođe, prijavljen je miliciji za držanje pasa (od pomenutog komšije koji maltretira pse) i bio je na razgovoru u miliciji.
S obzirom na navedenu peticiju koji skuplja navedeni komšija molim vas da nam pomognete u zaštiti pasa, odnosno na koji način možemo da ih zaštitimo.
Psi nisu njegovi nego su tu sami došli i on ih hrani godinama. Oni  su slobodni, njegovo dvorište je otvoreno. Komšija ih nikad nije vakcinisao niti imaju ugrađen čip kojim bi se utvrdio vlasnik psa. Ukoliko psi budu uklonjeni od strane šintera, da li će biti vraćeni nazad s obzirom na to da se mogu smatrati lutalicama i da nisu agresivni?
Drugo pitanje je da li komšija  koji provocira pse verbalno i gađa kamenjem može biti prijavljen miliciji za maltretiranje životinja? Napominjem da postoje dva svedoka koja su spremna da posvedoče.

ODGOVOR: Na osnovu onoga što ste napisali o ovom slučaju, jasno je da postoji jedan problem: to što su psi pušteni i izlaze van dvorišta. NI JEDAN zakon tu ne može pomoći, ako vlasnik na neki način ne ograniči kretanje psima van dvorišta!
Postoji opasnost da navedeni komšija koji mrzi životinje, naudi psima na neki način ako ne postigne to što želi...
Dakle, u navedenom slučaju, vlasnik pasa je DUŽAN da pse zatvori u boks iz kojeg ne mogu sami izaći a da ih redovno šeta, da ogradi dvorište tako da oni ne mogu izaći, ili da ih veže na vodilicu - dugačku žicu. To je po Zakonu o dobrobiti životinja i Zakonu o veterini.

Za životinje na nečijem imanju odgovara vlasnik tog imanja.
Međutim, ako šinteri pse uhvate van imanja a nisu obeleženi, smatraće se lutalicama, i biće po svoj prilici usmrćeni (nezakoniti postupci gradskih službi širom Srbije, koje krše Zakon o dobrobiti životinja, ne grade gradske azile i ne kažnjavaju nesavesne vlasnike koji ne čipuju pse).
Ali pošto su ti psi godinama tamo, mogu se smatrati da imaju vlasnika.

Situacija je prilično komplikovana, i, nažalost, mnogo ljudi u Srbiji ne priznaju za svoje pse koji se nalaze na njihovim imanjima, oni se ne čipuju, ne vakcinisu i ne kastriraju, pa ih je sve više... Takvi vlasnici JESU krivi za to što čine, jer spadaju u nesavesne vlasnike (izvinite na direktnosti, ali tako je). Srbija je puna ljudi koji imaju pse u svojim dvorištima, a kada ih treba čipovati i vakcinisati, onda se svađaju i napadaju veterinare i veterinarsku inspekciju. Ovo je klasičan primer NEODGOVORNOG vlasništva...

-------------------------------------------------------------------------------------------

Mačke same u stanu

PITANJE: Molim vaše udruženje da nam pomogne u rešavanju našeg velikog problema. Naime u našoj zgradi na drugom spratu u jednom stanu bitišu mačke i to potpuno same. Gazdarica i stana i mačaka, dođe tek po nekada da im da hranu ili šta već oko njih radi. To čini na veoma perfidan način, tako da je niko od nas ne vidi. Napominjem da su mačke bez nadzora, potpuno same, žive u veoma nehumanim uslovima, zatvorene. Kako nema ko da im promeni pesak i da počisti za njima, kroz zgradu se šire vrlo neprijatni mirisi, a sa mirisima ko zna šta još. Tako smo svi ugroženi, i mačke i mi, prete nam infekcije a o zdravlju mačaka ne smem ni da mislim. Bila bih vam zahvalna ukoliko biste odgovorili na moj mail i ako bismo stupili u kontakt, da rešimo problem nesavesnog držanja životinja u nehigijenskim uslovima koji nikome ne prijaju. Zahvaljujem vam na strpljenju i pozdravljam. 
 
ODGOVOR: Poslove komunalne zoohigijene u Beogradu obavlja Veterinarska ustanova „Veterina Beograd”, pod nadležnošću Sektora za zoohigijenu. Koliko shvatam jedina činjenica na koju se možete pozvati i prijaviti im slučaj je širenje neprijatnog mirisa u zgradi i sumnju u zdravstveno stanje mačaka. Treba od njih tražiti utvrđivanje uslova u kojima te mačke zive i da li se krši Zakon o dobrobiti životinja. Da li znate o kom broju mačaka je reč? Da li ste nekada ulazili u taj stan? 
U svakom slučaju nadležnost nad ovim problemom ima „Veterina Beograd“. Osnovna delatnost Veterinarske ustanove „Veterina Beograd” obuhvata zdravstvenu brigu i kontrolu zdravlja domaćih životinja i kućnih ljubimaca, koju obavljaju kvalifikovani veterinari u veterinarskim stanicama, pri posetama farmama, uzgaivačnicama i stanovima.
Obratite se Sektoru zdravstvene zaštite životinja – u okviru kojeg je i Služba veterinarskih ambulanti i apoteka i Služba za dezinfekciju ukoliko bude potrebna.
Možete pozvati i savremeni dispečerski centar na tel. 3293-099 koji se nalazi  u zgradi direkcije „Veterine Beograd” i tražiti savet. Tu se inače primaju pozivi građana i pravnih lica. Svaka prijava unosi se u protokol sa sledećim podacima: datum, vreme poziva, problem i ko prijavljuje. Prijava se prosleđuje u što kraćem roku ekipama na terenu kako bi intervencija bila brza i efikasna. Veterinarska ustanova „Veterina Beograd” raspolaže sa sedam terenskih vozila za intervencije, te kao takva predstavlja servis građana Beograda, pa verujemo da i vama mogu pomoći.


Komentari   

 
-30 # Aleksandar 23-10-2008 07:59
Ovo je da čovek ne može da poveruje kakvih budala ima. O psu koji se "smrzava napolju", o "azilu za pse"...Pa molim vas, gde će pas da bude nego napolju?! Nece valjda u kući?! A što se tiče azila, kakve su to gluposti?! Sve pse i mačke koji nemaju vlasnika treba ubiti. Normalno za to treba da postoje posebne službe i posao treba da se obavlja stručno tako da životinje što je moguće manje pate. Što se tiče zakona o zaštiti životinja, on već postoji (član 269) i svaki drugi zakon bi bio čisto ludilo i kršenje osnovnih ljudskih prava. Mislim da većina ovih koji govore o navodnoj "zaštiti životinja" su dokoni ljudi koji su zbog svojeg bezposličarenja skrenuli s uma. To bi sve trebalo oterati u rudnik da radi, pa onda ne bi imali vremena da izmišljaju koje kakve gluposti. Ja sam ljubitelj životinja, ali nisam psihički poremećen pa da govorim o "azilu za pse" i sličnim glupostima.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+2 # Kole Timočki 04-11-2010 09:58
Aleksandre, kako tvoji istomišljenici masakriraju zaječarske pse izvoli videti na adresi
:http://www.youtube.com/watch?v=4y-OdNrfd8s&feature=share
A pre nego izrekneš ocenu o nama kao budalama pogledaj sledeće adrese:
change.org/.../...
change.org/.../...
I na kraju ti i tvoji istomišljenici predstavljaju nas pred evropom kao poslednje potomke Varvara.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+16 # Amazonka 05-01-2009 10:34
Neverovatno, koliko mrznje i iskljucivosti ima u ovom komentaru... Takvo nam je i drustvo u celini, u kome nema senzibilnosti ni za prava ljudi, a kamo li prava zivotinja.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+9 # sneks 08-01-2009 14:59
za aleksandra: citajuci tvoj komentar ne mogu a da se ne otmem utisku da negde si u pravu negde ne.Naime,postav ka da pas mora biti napolju je vrlo neobjektivno,za sto tvoj stav i misljenje nameces drugima,zar ja moram da mislim tako kao ti tj. da smatram da je pas za napolje.Drugo,o k i ja se slazem da ako ima uslova za dvorite i napolje sto da ne lepa kucica,lepo ophodjenje druzenje itd.sto da ne,ali da li to znaci po tebi,da treba biti vezan na lanac od pola sanimetara,da mu je kucica dve daske,nema vode itd.
Trece,slazem se da treba da postoje sluzbe itd.,i da to odradjuju na odredjen nacin,ali bas zbog ljudi koji hoce jednoumlje,ubij aju te napustene ljubimce na najokrutniji nacin,da ne mislis da treba da malo napravimo red u nasim odnosima prema poslu itd.,pa da se ponasamo shodno nasem imenu ,,homo sapiens,,
Cetvrto: tvoj stav da treba ubiti sve pse i macke lutalice,nije mi jasan,da li sagledavas sliku malo sire,pa da li ti je ikada palo na pamet da su ti psi i macke izbaceni,ostavl jeni,gde je tu covek kao ,,homo sapiens,, sa svescu,pa da li je moguce da ces radije poubijati te jadnike,nego kazniti svog sugradjanina zato sto izbacivanjem svog ljubimca,stvara tebi i tvojoj deci,i tvom okruzenju,probl em.Zaso tvoj sugradjanin ne razmislja da tebi pravi problem sa tim cinom izbacivanja zivotinje na ulicu.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+6 # sneks 08-01-2009 15:00
za aleksandra:Zast o ne kazes ,,covece,do juce je imao tu zivotinju a sada je izbacio,pa da li je taj moj komsija ili drugar,dovoljno zreo i odgovoran,kako li ce sutra postupiti prema meni i da li imati veru u takvu osobu,,da,bas se tako zapitaj,zato sto i vrapci na grani znaju da kakav si prema malim stvarima i situacijama,tak av ces biti i kada budu velike i bitne stvari.
Ne kazem da nisi u pravu,tacno je da i medju tzv. ljubiteljima zivotinja postoje ekscentrine licnosti,koje idu u krajnost,ali da li zbog njih treba sada da osudis i one koji su umereni,a opet smatraju da mora postojati ODGOVORNOST,tu kategoriju smo svi zaboravili,u bilo kom aspektu zivota,nemamo samo prava imamo i odgovornost.
I poslednje nisam uopste dokona,cak sta vise dan mi je prebukiran,majk a,radnica,dva posla radim,ali to ne znaci da treba da kazem ja sam ispravna a svi ostali ,,psihicki poremeceni,, da li si ti bio u rudniku,pa tako zdusno delis savete,i da li mislis da i ti ljudi koji rade u rudniku su jednoumni i ne vide dalje od nosa i rudnika,varas se oni jako dobro sve razumeju,i to odgovorno tvrdim,da imaju sirinu vecu nego ti i ja zajedno,ali moc i kreacija nacina misljenja ne lezi kod njih,nego kod politiara,medij a,tajkuna,polic ije itd.
Zato ,,aleksandre,, pocni da se pitas i da trazis odgovore na drugim stranama i putevima,ocigle dno ovako kako je islo nije dalo rezultata,zato menjaj,menjaj i stav i misljenje- kazu mudar covek je onaj koji menja misljenje i radi na sebi.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+12 # Laura 04-02-2009 03:03
eto,maltretirac emo alexandra do besvesti pa cemo da ga pitamo kako se oseca i dal mu je potrebna pomoc?!...no coment za njegovu humanost
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+12 # jelica 07-02-2009 06:44
alexandre vrati se u pecinu
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Kristina marjanovic 14-04-2009 20:06
kako da resimo problem psa lutalice u leskovcu?
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Amazonka 27-05-2009 12:25
Problem pasa lutalica treba resavati u celosti i u celoj Srbiji. Parcijalno "resavanje " ne daje rezultate.

Da vidimo sta ce doneti Zakon o dobrobiti zivotinja, o kome se upravo raspravlja u Skupstini.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # leyla 26-06-2009 22:08
Moze li neko da mi kaze kako i gde bi trebalo da prijavim gazenje psa automobilom, sto se danas dogodilo??
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
-2 # Kathy 12-07-2009 16:48
Da li je zgazeni pas ziv? Ako nije, komunalna sluzba bi trebalo da ukloni njegov lesh.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
-7 # Vegetarijanac 30-09-2009 10:40
ajde prvo da zastitimo ljude, pa ce sve na svoje doci. Drakonski kazniti "vlasnike& quot; koje puste ljubimca na ulicu. Ja zivim na Novom Beogradu i ne smem nocu da se prosetam a da ne pomislim da li ce me rastrgati copor pasa iz susednog bloka koji zavija svaku noc [i tako je prethodnih 20 godina]. Izvinite gospodo ali ako treba da biram izmedju [u najgorem slucaju] eutanazije i sopstvene sigurnosti mislim da znam sta biram. A sve ovo bilo bi reseno kada bi svako od vas dusebriznika udomio po 1 psa umesto sto se bore za prava zivotinja brbljajuci do besvesti... da, covek ubija i jede zivotinje prihvatite to. Ajmo da napravimo i prihvatiliste za svinje, ja ih obozavam i ne jedem ih :)
Ne slazem se sa Aleksandrom, ali mene samo zanima da smem dete da pustim na ulicu a da ga ne pojedu psi!

Ima ih jos brdo problema...
Komslija iznad mene maltretira [to je vise zapostavljanje] psa tako sto ga ostavi po ceo dan samog i vezanog u kuci, a pas laje po 6h dnevno i udara o vrata... to je stravicno slusati... i ne znam kome da se obratim?
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+14 # Whiplasher 02-04-2010 07:31
Molim sve da pogledaju ova dva linka:

.../serbia-190310-zajecar-city -alleged-rabies-outbreaks-with out-informing-the-oie-gives-au thorities-excuse-for-mass-stra y-killings

netbre.info/.../zajecar.html

Ovo je sramno sta se desavalo protekle 2 nedelje u Zajecaru, kako su ih mucno hvatali sinteri, iako imaju zabranu, oni su pored toga, pohvatali sve pse i naravno pobili. Ljudi nisu ni stigli da odu po pse da ih uzmu, jer su tokom noci "misteriozno" nestala 30 pasa iz "boksa" velicine 2x1,5m u kome su drzani bez hrane i vode. Vecina pasa su bili i vlasnicki psi. Molim sve ako mogu nesto da ucine bilo sta protiv ovog nezakonitog dela, ponavljam, sinteri u ovom gradu imaju zabranu hvatanja pasa, zbog neadekvatnog mesta u kome smestaju pse. Sramota i bruka ! Hvala unapred !
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Ivanans 14-05-2010 20:09
Hitno mi treba odgovor!
Prosle godine komsija "sa baste" mi je pretio da ce mi pas visiti na visnji jer glasno laje oko 10h ujutru i budi ga jer on radi trecu smenu.(zenka je tada imala oko godinu dana) Pre par meseci pas mi je otrovan(otrovom za pacove) mladi muzijak...sin malopre pomenute zenke, jedva se izvukao. Veceras sam cula pucanj i cvilenje... i brzo potrcala na kraj dvorista... videla sam krv... muzijak je bio necim pogodjen.... zvana je policija prijava je napisana i to jos prosle godine kada je pretio... zar trebaju oba psa da mi uginu samo da bi on mogao da spava???? Ne znam sta da radim, vi ste mi jedina nada... molim vas pozurite sa odgovorom!
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+2 # Kathy 15-05-2010 17:48
Ivana-ns,

Ponovo prijavite slucaj policiji i insistirajte da podnesu krivicnu prijavu protiv poznatog pocinioca! Oni su DUZNI da napisu zapisnik na licu mesta, da podnesu krivicnu prijavu i da mu ODUZMU NAORUZANJE, jer taj covek je OPASNOST za okolinu - bilo po zivotinje ili ljude. Da li je to bila lovacka puska ili naoruzanje za koje je potreban drugi tip dozvole? Koje god da je, ne sme dalje da ga poseduje. Cak i ako je vazdusna puska u pitanju, ukoliko neko njome ranjava i ubija zivotinje, policija mu je mora oduzeti.
Treba ovo da prijavite i veterinarskoj inspekciji, posebno u slucaju namernog trovanja zivotinja. Ipak, ako niste sigurni da ce pomenuta sluzbena lica odraditi svoj posao kako bi trebalo, mozete i sami predati prijavu javnom tuziocu u svojoj opstini.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # miki 30-06-2010 21:36
u mom kraju (ne)ljudi postavljaju gvožđa u vrtove i zamke da bi hvatali životinje pse i mačke.Kome se obratiti u tom slučaju?
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Kathy 01-07-2010 22:26
Citat miki:
u mom kraju (ne)ljudi postavljaju gvožđa u vrtove i zamke da bi hvatali životinje pse i mačke.Kome se obratiti u tom slučaju?


Hvatanje zivotinja u zamke je PROTIVZAKONITO! One koji to cine treba prijaviti policiji, veterinarskoj i lovnoj inspekciji - ovim poslednjima ako postoji mogucnost hvatanja i divljih zivotinja u zamke.
Policija treba da preda krivicne prijave po clanu 269 Krivicnog zakonika - za mucenje i ubijanje zivotinja, veterinarska inspekcija zbog zlostavljanja zivotinja po Zakonu o dobrobiti zivotinja, a lovna inspekcija za mogucnost sakacenja i ubijanja divljih zivotinja, po Zakonu o divljaci i lovu.

Gde se to desava, gde zivite?
Moze da pomogne i ako u svom kraju rasirite informacije da za takva nedela pocinioci mogu biti kaznjeni novcanim kaznama i zatvorom (od sest meseci do godinu dana). To ce neke pokolebati.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # tarik 10-08-2010 17:29
zdravo evo jedan moj komentar kodnas imaju dosta pse lutalica kome da se obartim neznam sta da uradim
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Ivona 05-10-2010 14:58
Pre mesec dana ubijen je pas lutalica star oko 5,6 meseci kog smo hranili u jednom letovalistu jer je u coporu koji broji jos 3 clana lajala na bicikle i motore.Pre neki dan saznam da je to uradio jedan od komsija koji je jedno jutro vozeci se motorom pao nakon njihovog 'prepadanja',vr atio se kuci po pistolj,nasao ih i nju upucao.To cak nije bilo ni iz samoodbrane ili afekta s obzirom da se lik vracao kuci i nakon toga ih s namerom trazio.Molim vas,dajte neki savet,predlog,u zasno sam se vezala za tog psa i zelim da taj covek plati za ono sto je uradio.Kome mogu da se obratim i sta moze da se uradi s obzirom da je proslo malo jace od mesec?
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Kathy 05-10-2010 21:01
Postovana Ivona,

U kojoj je drzavi to letovaliste?
U Srbiji se moze onaj ko puca na javnom mestu prijaviti policiji, koja mora da preduzme zakonom predvidjene mere. Ubijanje zivotinja se prijavljuje veterinarskoj inspekciji, ali ODMAH - zakasnili ste ako je proslo vise od mesec dana, jer veterinarski inspektor treba da izadje na uvidjaj i da napise zapisnik...
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Ivona 07-10-2010 09:29
Pretpostavila sam da je tako i uzasno mi je krivo sto nisam tada znala ovo sto sada znam.A 'letovaliste' ,naravno u Srbiji,gde bi drugde mogli opusteno da eliminisu ko kako hoce.Inace ovo nije prvi put da u tom mestu ubijaju zivotinje,tako je i proteklih godina,znam dosta slucajeva ubijanja i trovanja pasa i macaka cak i onih koje su imale vlasnika,al to je mesto gde preko zime ima jako malo ljudi pa radi ko sta hoce i uvek nekaznjeno..
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+2 # Nela 09-10-2010 13:36
Zasto je Bog stvorio i zivotinje?sigur no ne zbog toga da bi ih covek mucio i patio.Ovaj svet je i njihov, i imaju sva prava koliko i mi.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+2 # miki 09-10-2010 22:48
Prestanite da mucite vise zivotinje!!!!! Ovaj narod u srbiji je tako zaostao. samo se kuka kako se nema ovo ono... za sve se ima, samo za jednu saku hranu se nema, zato bacaju zivotinje na ulicu... kako je to zaostalo, okrene mi se zeludac kad pomislim na takvih ljudi. taj narod ne ceni sam sebe, kako ce onda zivotinje?? kako to u drugim zemljama nema, zato sto cene sebe i svoju okolinu
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Grujic Danijel 31-03-2011 08:57
Jel mozete da mi kazete broj telefona za drustvo za zastitu zivotinja Pozarevac?Posto mi je jedna osoba otrovala psa i hocu da je prijavim.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Ana-Anny 03-05-2011 20:32
Evo i ja da izlozim svoj problem.Znate one radnjice gde se prodaje hrana za vase kucne ljubimce i poneka mala zivotinjica. U ovoj se cuvaju zecevi, morski prasici i patuljasti hrckovi ( ako se ne varam ) , prolazim pored ove radnjice stalno ali nikad nisam zastala kada niko ne radi, i kada niko nije pored tih zivotinjica. Ovaj put jesam , prisla sam akvarijumu za hrckove kojih je bilo negde oko 15-20 unutra,i imala sta da vidim :( Hrcak koji nije preterano jak, gurnut je u jedno cose i preko njega gaze prelaze i bacakaju se svi ostali , cak neki i zastaju tako na njemu . Jadan na sekund uspe da se izvuce i pobegne ali ga opet dovuku i zgnjeckaju . Pokusala sam da nadjem neki kontakt telefon naznacen na samoj radnjici ali nisam uspela. To jadno bice ce vec sutra biti mrtvo, u to sam sigurna. Ja bih volela da znam samo jedno, da li i to sto ih tako masovno trpaju u akvarijume i pustaju tako na milost i nemilost jedni drugima , NE spada u zlostavljanje ? Ja sam blago receno sokirana .
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # maca 10-07-2011 23:12
Prijavila sam u policiji komsiju koji mi je ubio 2 macke, a pored te dve moje ubio je sigurno jos tridesetak macaka. Imam i neke slike kako ih muci u kavezu i u kjusi za vukove. Prvo ih uhvati u kavez pa im jedno 4 dana ne daje vodu a ni hleb i na kraju kad jadne mace vise nemaju snage ili umru od gladi ili ih ubije strujom. E sad me zanima ako policija tu nista ne uradi da li vi kao udruzenje mozete policiji da podnesete prijavu?
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Kathy 10-07-2011 23:18
Prvo treba proveriti da li je sve uradjeno kako bi trebalo u vezi prijave.
Mozete poslati i poruku preko maila udruzenja.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # luka 13-10-2011 09:27
kako da se otarasi kera lutalice nada mi mira ima i kucice pomagajte upomoc dojadili lu narodu neznam ni cija je lutalica a ima i kucice dodjite u kac sto pre mozete bio bi vam zahvalan puno hitno :-)
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Djordje84 27-10-2011 15:35
Kome mogu da posaljem protesno pismo i ostre kritike na ovo sto se desava sada?
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Djordje84 27-10-2011 16:20 Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Kathy 02-11-2011 03:59
Citat sa gore pomenutog sajta:
"Енергично протестујем и оштро осуђујем начин на који стерилишете беснило у вашем крају, није само то због начина већ и из разлога што се такве информације јављју у виду видео записа на интернет сајтовима, познати глобални Јутјуб."

Sta je doticna osoba htela da kaze ili napise? Besnilo se ne "sterilise", kastracija/ster ilizacija i vakcinacija protiv besnila su sasvim razlicite stvari.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Vesna 08-12-2011 15:05
UPOMOC!
U subotu uvece, 03.12.2011 god. oko pola 9, neko je od stanara zgrade S3, ul. Zanova u Jagodini , otrovao 5 stenaca od kojih je jedan uspeo da prezivi. Deca naselja "Jumko" su hranila kerusu, koja se okotila pod stepenistem i njene stence. Decu i odrasle,koji su ih voleli je rasplakao strasni prizor stenaca koji su umirali u mukama. Jagodinski nedeljni casopis "Novi put" cak nije zeleo da izadje u susret deci i objavi slike i clanak o ovom svirepom ubistvu. Deca su ozaloscena zbog smrti ovih slatkih stenaca i zabrinuta za svoju buducnost, kada vide kako se stariji oglusuju na njihove reci i suze. Hoce li ovo ubistvo ostati nekaznjeno?-pit aju se malisani Jumkovih zgrada. Pomozite nam, objavite negde ovo svirepo ubistvo, neka se negde cuje i nas glas! Dajte nam neki kontakt telefon kome bi smo mogli da se obratimo!
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Kathy 08-12-2011 19:07
Vesna,

Treba STO PRE slucaj prijaviti policiji i veterinarskoj inspekciji i podneti prijavu protiv konkretne osobe ako znate ko je to uradio, a ako to nije poznato, onda protiv NN osobe. Policija i inspekcija moraju reagovati, po dva osnova: po Krivicnom zakoniku Srbije (propisana kazna zatvora od sest meseci do tri godine za mucenje i ubijanje zivotinja), i po Zakonu o dobrobiti zivotinja (kazne koje propisuje inspekcija).
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Sanja p 12-01-2012 18:00
Kome da se obratim?
Zivim u Beogradu ul Venizelosova 52 Dorcol.
Komsinica zivi u stanu bez struje i bilo kakvih higijenskih uslova sa 18(osamnaest) pasa.Psi su zlostavljani u stanu, po ceo dan cvile, i ne izlaze van stana.O mirisu koji se siri po stubistu nije potrebno ni komentarisati!
Ko je nadlezan po tom pitanju?
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Kathy 12-01-2012 21:12
Nažalost, u Srbiji ne postoje službe koje bi hordašima (ovo je klasičan primer hordašenja, to je teška psihijatrijska bolest!) oduzimale životinje, niti postoje azili za oporavak i udomljavanje takvih životinja.
Za takve slučajeve trebalo bi da su nadležne inspekcije (veterinarska i komunalna), a možda bi dobro bilo da se obratite i Veterinarskoj ustanovi Beograd, ona je sada u nadležnosti Grada Beograda, i pretpostavljam da je angažuju i u ovakvim slučajevima. Možda vas i oni mogu posavetovati i nešto preduzeti (Beograd sada ima ili će imati prihvatilišta za ulične pse, možda mogu privremeno da prime i ove zlostavljane životinje iz stanova hordaša).
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Dragana 17-01-2012 13:08
Potreban mi je savet od vas. Poslala sam ovaj text na e mail adrese od komunalne policije u Novom Sadu (,,)...nema nikakvog napredka...osob a o kojoj sam pisala i dalje svakodnevno puca i ubija zivotinje. Procitajte text!

Postovani,
obracam vam se povodom problema iz svoga komsiluka.
Radi se o tome da covek iz komsiluka puca iz vazdusne puske na zivotinje (ptice, macke, komsijske dvorisne pse..) na sve sto se krece!
Ovo svakodnevno pucanje i ubijanje zivotinja traje vec danima. Takodje, njegovi ispaljeni meci lete na sve strane. Uplasena sam i za svoju bezbednost!

Njegovo ime je Branislav, Bane, ima oko 25 godina, plavu kosu i veoma agresivno ponasanje. Zivi u ulici Stevana Sremca broj 18.

Molim vas posaljite vasu patrolu!
Sve se ovo desava u centru grada Novog Sada.

Dragana
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Kathy 18-01-2012 04:02
Postovana Dragana,

Ovo je slucaj za regularnu policiju, a ne za inspekciju. Posto znate o kome se radi, napisite prijavu i u dva primerka je odnesite i predajte na prijavnici nadlezne policijske stanice. Jedan overeni primerak uzmite kao dokaz. Zakazite sastanak sa nacelnikom policije u toj stanici policije i naglasite mu da se radi ne samo o krsenju Zakona o dobrobiti zivotinja, nego i Krivicnog zakonika (masovno ranjavanje i ubijanje zivotinja, po clanu 269, po kome se moze dobiti i zatvorska kazna), kao i o ugrozavanju javne bezbednosti.
Ako ni to ne pomogne, pisite medijima. Naravno, pokusajte sebe maksimalno da zastitite, da ne snosite posledice u smislu pretnji koje bi vama mogle biti upucene, ali ako se to desi - i to je slucaj za policiju.
Policajci su dizni da izadju na teren tj. da odu na naznacenu adresu i da doticnome oduzmu oruzje, i da napisu prijavu protiv njega.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Milica 16-04-2012 19:48
Molim vas recite mi kome da se obratim za pomoc zlostavljanim domacim zivotinjama u selu pored Nisa?
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Kathy 17-04-2012 05:09
Zlostavljanje zivotija prijavljuje se veterinarskoj inspekciji, koja (bi trebalo da) primenjuje Zakon o dobrobiti zivotinja. Ako se radi o ubijanju zivotinja, slucaj se prijavljuje i policiji, i tada podleze i Krivicnom zakoniku.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Željko 18-05-2012 12:22
ljudi, imam problema sa psima lutalicama, opasni su a ja imam malo dete.na Netu nemogu da nadjem broj telefona [intera.samo ;lanke o maltretiranju @jadnih @\ivotinja.jesu jadne al daj nepreterujmo... ........
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
-1 # Kathy 19-05-2012 07:20
Zeljko,

Vi NEMATE problem sa psima, nego sa reakcijom na njih. A vasa reakcija moze privuci njihovu paznju u negativnom smislu, jer psi reaguju na nase emocije. Gledajte emisije Cesar-a Millan-a na National Geographic tv kanalu, pa ce vam (nadam se) biti jasnije da psi samo reaguju na ponasanje ljudi - kakvi su ljudi, takvi su i psi.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Jelka 14-06-2012 16:23
Ja sam već poslala poruku ali na osnovu ovih komentara kapiram da sam zakasnila,htela bih da prijavim komšijinog zeta ali ja sam tek danas saznala da je otrovao nekoliko komšijskih mačaka a to se desilo izgleda još pre mesec dana,ne znam kako sad to da izvedem.Među tim mačkama je bila i moja,boravila je kod komšinice jer sam ja bila odsutna na neko vreme zbog posla.Navodno su mu mačke jele kokošija jaja,i od druge komšinice dve mačke su uginule.Danas sam stvarno prsla zbog toga,i želim da nađem način da plati za to đubre pokvareno.Takvi ljudi su mi oduvek ogavni bili,pa jbt za te pare što je kupio otrov mogao je da kupi i jebena jaja,ja bih mu kupovala a ne tako da postupi.Obožava la sam moju mačku,poklonila mi je najbolja drugarica.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Kathy 14-06-2012 19:13
Citat Jelka:
Ja sam već poslala poruku ali na osnovu ovih komentara kapiram da sam zakasnila,htela bih da prijavim komšijinog zeta ali ja sam tek danas saznala da je otrovao nekoliko komšijskih mačaka a to se desilo izgleda još pre mesec dana,ne znam kako sad to da izvedem.Među tim mačkama je bila i moja,boravila je kod komšinice jer sam ja bila odsutna na neko vreme zbog posla.Navodno su mu mačke jele kokošija jaja,i od druge komšinice dve mačke su uginule.Danas sam stvarno prsla zbog toga,i želim da nađem način da plati za to đubre pokvareno.Takvi ljudi su mi oduvek ogavni bili,pa jbt za te pare što je kupio otrov mogao je da kupi i jebena jaja,ja bih mu kupovala a ne tako da postupi.Obožavala sam moju mačku,poklonila mi je najbolja drugarica.


Postovana Jelka,

Tvrdnje vaseg komsije da macke navodno jedu jaja je zaista smesna, prvi put cujem tako nesto! Macke ne jedu jaja, to moze biti tvor, ali i u tom slucaju on ne sme da ostavlja otrov jer time ugrozava zivotnu sredinu i krsi zakone. Za ubistvo zivotinja postoji i clan 269 Krivicnog zakonika, po kome (bi trebalo da se) moze dobiti i zatvorska kazna.

Ne znam koliko je vremena proteklo od pomenutih trovanja, ali vi svakako tog zlotvora prijavite policiji. Najbolje je da prijavu stampate u dva primerka i da jedan overeni primerak trazite nazad, kao i da prijavu potpise i vasa komsinica kojoj su takodje otrovane macke.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Ivana.Ivaaa 20-06-2012 12:18
Postovani,
kome i gde se obratiti za pomoc, prijaviti coveka koji na prometnom putu (pored puta) relacija Ruma- Sabac, prodaje male zeceve i golubove. Drzi ih u malom kavezu po 15-20 komada, celi dan na cistom suncu i bez trunke vode!!! To je po meni apsolutna tortura. To traje vec duze vreme i niko nista ne preduzima. Ljudi zar smo slepi?
Mislim da ovaj uzas zasluzuje jako veliku kaznu kao i momentalno oduzimanje zivotinja.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Kathy 29-06-2012 05:36
Citat Ivana.Ivaaa:
Postovani,
kome i gde se obratiti za pomoc, prijaviti coveka koji na prometnom putu (pored puta) relacija Ruma- Sabac, prodaje male zeceve i golubove. Drzi ih u malom kavezu po 15-20 komada, celi dan na cistom suncu i bez trunke vode!!! To je po meni apsolutna tortura. To traje vec duze vreme i niko nista ne preduzima. Ljudi zar smo slepi?
Mislim da ovaj uzas zasluzuje jako veliku kaznu kao i momentalno oduzimanje zivotinja.


Ovakve prijave se u pismenom obliku predaju veterinarskoj inspekciji, ali problem je naterati ih da reaguju...
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # elena ristic 21-07-2012 11:18
u kovinu tacnije u ulici naselje preko ponjavice postoji covek koji se bavi uzgajenjem svinja.kako koje mu prase crkne a bude ih dosta..on zakopa u djubre iza kocina ali povrsno....gomi la pasa se skupi i to raskopava i raznosi po ulici i po kucama.....mnog o rasnih pasa je pojelo crkotinu i umrlo....molim vas preduzmite nesto povodom toga jer moze i vas pas da se nadje tu i crkne......a uz to taj gazda svinja svoje pse maltretira neda ima da jedu ni vodu da piju strasno psi zavijaju i padaju u nesvest.....hva laaaa....
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Kathy 22-07-2012 05:30
Postovana Elena,

Prijavite sve to ekoloskoj i veterinarskoj inspekciji u vasoj opstini, i to u pisanom obliku. Oni bi trebalo da reaguju.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Hana 16-09-2012 17:31
Upravo sam videla kako komsija od 80 godina gazi psa na pesackom prelazu blizu skole a da pritom nije ni zakocio, a naravno niti se osvrnuo . Pas je umirao polako ,iskrvario je a za to vreme je mahao repicem . Nije mi jasno kako stare osobe uopste dobijaju produzivanje vozacke dozvole. Da li postoji neko testiranje refleksa ,nesto vise od pitanja da li vidite ovo slovo,naravno, ovo je vrlo lako moglo biti dete.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Strasno! 19-09-2012 22:58
Citat Hana:
Upravo sam videla kako komsija od 80 godina gazi psa na pesackom prelazu blizu skole a da pritom nije ni zakocio, a naravno niti se osvrnuo . Pas je umirao polako ,iskrvario je a za to vreme je mahao repicem . Nije mi jasno kako stare osobe uopste dobijaju produzivanje vozacke dozvole. Da li postoji neko testiranje refleksa ,nesto vise od pitanja da li vidite ovo slovo,naravno, ovo je vrlo lako moglo biti dete.

Covece kakav smrad od coveka! ... Rasplakala si me, jos je i mahalo repom. :( Jadnicak mali. :(((((((
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Ivan Maric 15-11-2013 11:59
Pogledajte ovo
www.facebook.com/.../
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Lucija 03-01-2014 12:55
Molim vas pogledajte neke od slika sto ovaj covjek ima na Facebooku.

www.facebook.com/.../

Ja sam ga prijavila i jos uvijek su slike gore. Pomozite i pogledajte slike te prijavite one koje smatrate da ne bi trebale biti na Facebooku. Pogotovo one gdje guti psa i upire pistolj u njega.
Ako ga vise nas prijavi, mozda nesto postignemo.
Hvala unaprijed
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Kathy 03-01-2014 20:05
Ovde su ocigledno u pitanju borbe pasa!
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Brica 25-09-2014 22:15
youtu.be/9U2kDu V746s
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Kathy 26-09-2014 05:01
Citat Brica:
youtu.be/9U2kDuV746s


Da li su ovo lovacki psi i da li im je vlasnik lovac? Gde se nalaze ovi psi?
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 

Dodaj komentar

Pravila za objavljivanje komentara na našem sajtu:


Sigurnosni kod
Osveži