Udruženje za zaštitu i prava životinja "Sloboda za životinje"

  • Sloboda za životinje
  • Sloboda za životinje
  • Sloboda za životinje
  • Sloboda za životinje
Unesite svoje ime i e-mail adresu ispod i redovno pratite najnovije vesti:



Vesti:
RSS SZZ - Sekcija LJUDI ZA ŽIVOTINJE
icon twitter icon facebook
Vi ste ovde: Ljudi za životinje Vegetarijanstvo Mleko kao hrana – da ili ne?
 
Baner
 
Baner

Mleko kao hrana – da ili ne?

El. pošta Štampa PDF
(8 glasova, ocena 3.75 od 5)

Autor: Prof. dr Valter Fajt

mlekoOvo predavanje bih započeo sa izrazom: «Krajnje čudesno».  Mediji i svet oko nas tvrde da ne možemo bez mleka.  Ali večeras želim da pogledamo neke zanimljive činjenice.  Ako imate jednu normalnu običnu kravu, takva krava će proizvesti dnevno 3 l mleka.  I ta količina će biti dovoljna da krava ishrani svoje tele.  Naravno, tele je sposobno da svari to mleko koje je za njega prirodno.  Glavna belančevina u telu naziva se kasein i za njega je neophodan poseban oblik varenja.  Zato vam je potreban naročiti enzim – renin koji se nalazi u burazima telića.  To tele će proizvesti iz omotača svog buraga renin koji mu je potreban da svari mleko.  I kasein - belančevina u mleku, je posebno podešena kod svake vrste da odgovori potrebama te vrste, što znači da će ona imati aminokiseline koje su potrebne toj vrsti.  Količina belančevine u mleku odgovaraće potrebama rasta tog organizma.  Kad se približite kravama koje se prvenstveno gaje radi mleka, one su genetski odabirane tako da proizvedu što više mleka.  Tako da će ova krava proizvesti 20 l mleka dnevno, a vrlo dobra krava će proizvesti 40 l mleka.  Super krava proizvešće 80 l.  A svetska šampionka krava proizvela je više od 120 l dnevno.  To je jedno prilično bolno iskustvo. 

Hajde da kažemo nešto o ovom predivnom blagu nazvanom mlečni proizvodi.  Šta je to dobro u mleku?  Šta mediji kažu?  Bogato je kalcijumom.  I bogato je belančevinama.  A onda ne govore o masnoćama, zar ne?  Ali, ako ne budete dobili kalcijum iz mleka iskriviće vam se noge i kičma i ko zna šta još.  I zato sve životinje na svetu staju u red iza krave da dobiju svoju dnevnu porciju kalcijuma.  Sve, osim krava.  Izgleda da ga one dobijaju iz trave.  Mi smo naučili da pijemo dosta mleka.  Ali, nauka nam kaže da od svih sisara ljudsko mleko ima najmanji sadržaj belančevina i najmanju razmeru kaseina prema surutki.  Večeras ću citirati samo iz čisto naučnih časopisa.  To znači da su sva istraživanja rigorozno proveravana.  Neću da citiram iz proizvoljnih izvora.  Zašto u ljudskom mleku ima najmanje belančevina?  Pogledajmo: u ljudskom mleku ima ih 1,2 ml na litar mleka.  Potrebno je 120 dana da ljudska beba udvostruči svoju težinu.  Kod mleka konja, to je 2,4 - dvostruko više, i potrebno im je polovina tog vremena da udvostruče svoju težinu, za 60 dana.  A kod krava je 3,3. i njima je potrebno samo 47 dana da udvostruče svoju težinu.  Koze imaju 4,1 kazeina i njima je potrebno samo 19 dana da udvostruče svoju težinu.  Kod pasa je to 7,1 a osam dana da udvostruče svoju težinu.  Još više kod mačaka, 7,5, a sedam dana da udvostruče svoju težinu.  A kod pacova 11,8 a 4,5 dana im je potrebno da udvostruče svoju težinu.  Ako je belančevina ono što želite iz mleka, trebalo bi da pijete mleko pacova.  Razmislimo o ovome: kada je krava dala život teletu, to tele udvostruči svoju težinu u 47 dana.  A koliko dugo treba da čeka tele da bi se uspravilo na nogama i prohodalo?  Samo nekoliko sati.  I istog dana kad je oteljeno može da trči okolo.  I zainteresovano je da bude veliko i jako, tako da energija kod teleta ide u masu mišića.  A za razvoj mišića potreban vam je visok procenat belančevina u mleku.  Belančevine su zbog rasta.  A kod ljudi, koliko njima treba da ustanu i prohodaju?  Beba se rađa potpuno bespomoćna, i vrlo sporo raste u poređenju sa teletom.  Šta je najvažnije kod bebe?  Mišići za hodanje ili glava?  Glava.  Kada se beba rodi, nisu još uvek zatvorene fontanele na njenoj glavi tako da je potrebno da se mozak veoma brzo razvije.  U stvari, krajevi nerava se uobličavaju čak i nakon rođenja.  Mozgu je potrebna hrana da se razvije.  Jednog dana krava neće biti zainteresovana za matematiku, ali će ljudsko biće možda biti zainteresovano.  Kakva je hrana potrebna ljudskom mozgu da se razvije?  Masnoće.  Većina tkiva vašeg mozga sastoji se od masnoća.  U ljudskom mozgu postoji najveća razmera masnoće naspram belančevina, što je savršeno za razvoj mozga.  A kod krave postoji najpovoljniji odnos za razvoj mišića.  Sad možete da razumete zašto deca koja su podizana na kravljem mleku imaju znatno niži IQ od one dece koja su podizana na majčinom mleku.  Trebalo bi da koristimo hranu koja sreće nutritivne potrebe starijeg deteta pa da se izbegne i toksičnost ili zatrovanost.  Kravlje mleko ne zadovoljava ovaj standard kvaliteta.  O tome govori časopis pedrijatrijske gastroenterologije.  A bebe, kojima je dato kravlje mleko za vreme drugih 6 meseci života, mogu iskusiti 30% povećanja gubitka krvi u unutrašnjim organima i izmetom da izgube značajne količine gvožđa.  O tome govori časopis «Pedijatrija».  A zašto se to zbiva?  Problem je belančevina kasijum.  Krava ima renin dok ljudske bebe imaju vrlo malo tog renina, tako da one ne mogu da svare taj kasijum.  U majčinom mleku postoji i proizvod bakterije koji se zove bacilus bifidus koji pomaže da se svari kasijum iz ljudskog mleka.  Kravlje mleko proizvodi kiselost u bebinom i u stomaku odraslih i tako iritira da unutrašnji organi počinju da krvare.  Čak će vam i časopis mlečne industrije reći da kravlje mleko podiže holesterol.  Postoji grupa lekara u Americi koji su sebe nazvali odborom lekara za odgovornu medicinu u Vašingtonu, i oni smatraju svojim poslom da upozore naciju protiv mleka.  Oni govore o povećanju holesterola citirajući neke časopise.  Govore o gubitku gvožđa koje se javlja zbog krvarenja u organima za varenje i govore o šećernoj bolesti.  I ja ću o tome govoriti.  Oni citiraju studije sa Harvarda o raku jajnika.  I o tome ću govoriti.  Oni citiraju čuveni britanski časopis «Lancet» i govore o katarakti i o nepodnošljivosti laktoze, o alergijama na hranu i o toksinima i osteoporozi i o kolikama.  Jedna od svakih 5 beba pati od kolika.  Pedrijatri su davno naučili da je kravlje mleko uzrok toga.  Danas znamo da majke koje hrane svoju decu svojim mlekom mogu imati bebe sa kolikima ako majke uzimaju kravlje mleko.  Od tada su otkrili da ako majka pije kravlje mleko, tada taj delimično svareni kasein može da završi u krvotoku.  Razlog tome je što mi odrasli loše razlažemo kasein i on može da dospe u majčino mleko da bi se majčin organizam oslobodio toga.  Videćete šta još on može da izazove.  Čuveni američki medicinski časopis «Lanset» je 1999 god. izvestio da novi podaci dokazuju kontraverznu teoriju da ako se bebama daje kravlje mleko može se javiti šećerna bolest i dijabetes u njihovom kasnijem životu.  Zašto se to dešava?  Vi kažete da ga ne mogu dobiti jer japanske bebe koje se hrane samo majčinim mlekom takođe imaju dijabetes, i to dijabetes tipa 1, a ne tipa 2, koji pripada grupi bolesti zbog lošeg životnog stila.  Tip 1 je autoimuna bolest.  Otkrili su da japanske bebe koje imaju dijabetes 1 pripadaju majkama koje su prihvatile zapadne navike u svojoj ishrani.  Istraživali su majčino mleko kod tih žena i pronašli su kravlji kasein.  Kravlji kasein je specifičnost krava.  Ali postji jedna sekvenca aminokiselina u nizu molekula i događa se da je ona ista i sa sekvencom aminokiselina u beta-ćelijama u pankreasu.  I kad ne možete da svarite taj kasein, što je prirodno jer kad ste se odbili od majčinih grudi vi više nemate renin, i pošto ga u ljudskom mleku ima tako malo on vam ni ne treba, svi se odrasli bore sa varenjem kaseina.  Zato, ako stavite biljnu belančevinu u svoj stomak, varenje će se završiti za 4 sata.  Ako stavite kravlje mleko, trebaće vam 6 sati.  Stavite kasein u svoj stomak, trebaće vam 12 sati.  Nemci imaju izreku: «Sir zatvara stomak».  Zašto?  Zato što se stomak bori da ga svari.  I ponekad, s vremena na vreme popusti onaj svinkter na izlazu i kad se analizira u dvanaestopalačnom crevu, onda se ćuje sledeća vest: «Nisi još završio posao varenja, zatvori se!»  zato je obično popularan obrok sir i vino.  Date čoveku sir i on se «zatvara» za 12 sati, jer to ne može da svari.  Ova belančevina ulazi u krvotok nesvarena.  Sad imate strani oblik belančevine u krvotoku.  I šta onda radite?  Onda vam je potreban sistem koji će se izboriti sa tim.  Ali šta ako je ta sekvenca aminokiseline tamo?  Onda vam za to trebaju antitela, tako da ćete proizvesti antitela koje će ubiti beta ćelije koje se nalaze u vašem pankreasu i tako dobijate dijabetes tipa 1.  Rano izlaganje kravljem mleku može povećati juvenilni dijabetes.  Dijabetes se ne dobija kod glodara koji su skloni dijabetesu ako su podizani na ishrani koja ne sadrži kravlje mleko, što pokazuje da protein iz kravljeg mleka može da podstiče tu bolest.  Ovo sve piše u naučnim časopisima, ali ljudi to, jednostavno, ne žele da prihvate.  Naučnici iz Rima i Londona su rekli da su imali pacijente koji su razvili insulin zavisni dijabetes, da su imali imune ćelije koje su rasle i razmnožavale se kada su bile izložene belančevini nazvanoj beta-karotin koji je pronađen u kravljem mleku.  Belančevina je problem.  Ne postoji ni jedna životinja na svetu koja prirodno nastavlja da pije mleko kad je odbijena od sise.  Osetljivije životinje čak i umiru ako im u toku života dajete mleko.  Vi kažete da vaše mačke piju mleko.  Vi ste ih obučili da ga piju, a veterinari po svetu kažu: «Ne hranite mačke mlekom jer izazivaju otkazivanje bubrega kod mačaka.  Zato mnogo mačaka počinje da urinira krv».

Šta je sa nedostatkom laktaze?  Laktaza je enzim koji vam pomaže da se nosite sa šećerom – laktozom.  Do sada smo analizirali belančevine, sada ćemo analizirati šećer.  U Danskoj, samo 2% stanovništva ima nedostatak laktaze.  Objasniću vam šta to znači: svi sisari posle odbijanja od sise su sa nedostatkom laktaze, jer pošto više neju mleko u ishrani, nije im potrebno da razlažu laktozu, tako da se enzim laktaza deaktivira na nivou gena, osim kod belih Evropljana koji su svoje stotinama godina primoravali svoje telo da i dalje koristi mleko.  Tako da kod Danaca imate samo 2% nedostatka laktaze; kod Finaca 18%, kod Indijanaca 50%, kod Jevreja u Izraelu 58%, kod Peruanaca 80%, kod američkih crnaca 70% nedostatka laktaze; kod Arapa 78%, Eskima 80%, Grka 85%, Japanaca 85%, i afričkih crnaca 90%.  A svetska zdravstvena organizacija je to stavila na još viši nivo.  Oni kažu 95-100% kod afričkih crnaca.  Vidite da samo belci mogu dobro da tolerišu laktozu, a ostatak ljudske populacije ne može, jer posle prestanka korišćenja majčinog mleka to više nije njihova hrana.
Hajde da vam pokažem kako se laktoza vari: imate ezim laktazu koji laktozu razlaže na glukozu i galaktozu.  To je važno za bebu, jer njen metabolizam nije još tako brz, i ona dobija polovinu glukoze i polovinu galaktoze.  Ali, galaktoza ne može da se koristi dok nije pretvorena u glukozu.  Zato je tu je enzim koji se zove betagalaktosidaza koji menja galaktozu u glukozu, tako kako bebi treba.  To je izvanredno!  Ali pošto ni jednoj životinji nije potrebno da razlaže galaktozu nakon odbijanja od sise, betagalaktosidaza se gubi.  Tako da svi vi imate nedostatak ove betagalaktosidaze.  To znači da možemo da svarimo šećer laktozu, jer smo belci i imamo laktazu i možemo da iskoristimo glukozu, ali sa galaktozom naš organizam ne zna šta da radi.  Gde se onda ona gomila?  On se skladišti u koži.  Vaše oko je deo vaše kože tako da se ona skladišti i u vašoj rožnjači a senilna katarakta se prvenstveno dobija od galaktoze.  I ne samo to, ona se skladišti i na drugim mestima.  Skladišti se i kod žena oko jajnika i izaziva rak jajnika koji, opet, izaziva neplodnost.  Zato u Evropi, u zemljaljama koje najviše koriste mleka jednom od četiri bračna para potreban je tretman za neplodnost.  I svi su oni dobro hranjeni.  A u Africi gde se mleko ne koristi, ne postoji problem sa plodnošću.  Odrasli koji uzimaju velike količine mleka, i čiji enzimi laktaze su vrlo visoko aktivni često će patiti od izazova galaktoze, što znači da ne možete da se pozabavite galaktozom i onda ćete imati i senilnu kataraktu.  U čuvenoj studiji Danijela Kramera sa Harvarda se navodi da plodnost žena počinje da opada u 20-24 godine. života i oni su doveli u vezu ovaj poremećaj sa korišćenjem mleka.  Kod Tajlanđenki kao da problem plodnosti nije nikad bio problem.  Kod njih je plodnost još uvek 82% kao kad su bile mlade.  Poređenja radi da kažemo da je situacija u drugim zemljama 5%.  Laktozna tolerancija nedostaje kod crnaca.

Imamo dva deteta: jedno je crno, a drugo je belo.  Hajde da vam kažem šta se zbiva kod crnog dečaka kad pije mleko: on je netolerantan na laktozu, tako da ne može da je svari.  Bakterije u njegovim organima za varenje ga dele tako da to onda poveća osmotski pritisak i tečnost dolazi u njegovo dvanaestopalačno crevo a i u sistem za varenje i to dovodi do proliva.  A devojčica bele boje nema problema sa laktozom, tako da ne dobija proliv, ali ona ima velike probleme sa kaseinom i ona ima konstipaciju – zatvor.  Znate li koliko beba je moralo da doživi da im feces bude vađen naročitim instrumentima jer nije mogao da izađe na prirodan način.  I dok jadni Afrikanci umiru od gladi, ljudi pune vagone mlekom u prahu.  To je poklon Evropljana za Afrikance da bi se ishranili.  Deca koja već umiru od gladi dobijaju proliv i onda ih crvi dokrajče.  Oni su ubijeni otrovom belih ljudi.  Vidite kako je to ozbiljno.  Kad crnci uzimaju mleko, dobijaju dijareju.  Oni to mleko u prahu uzimaju, zatim prave pastu od njega i kreče njome svoje kolibe - jedino zašto je to mleko u prahu dobro.  Osteoporoza je izazvana brojnim pojedinostima, ali jedna od najznačajnijih razloga jeste suviše mnogo mlečnih belančevina.  Sinoć smo više govorili o ovome.  Otkrili smo da je belančevina životinjskog porekla opasna jer stoji nasuprot biljnoj belančevini.  Koja belančevina bi po vama bila najgora, što se tiče osteoporoze, u svetu?  Razmislite o tome za trenutak.

Sad ćemo se baviti jednom drugom bolešću - leukemijom.  Virus leukemije iz goveda pronađen je kod 59% novorođenih teladi.  Postoji dokaz da se ovaj virus može preneti sa jedne vrste na drugu.  Države koje koriste mlečne proizvode imaju više slučajeva leukemije.  Imate mnogo više leukemije kod ljudi u krajevima gde imte više leukemije kod goveda.  A onda tu postoji i drugi problem: ako goveče ima virus, ono proizvodi više mleka.  I šta mislite, koje goveče će farmer zadržati, ono koje daje više ili ono koje daje manje mleka?  Mislite li da je to mali problem?  86% goveda na tržištu u Sjedinjenim državama ima virus leukemije.  A 1995. godine došlo se do saznanja da se ovaj virus može preneti i na ljude.
Šta je sa multiplesklerozom?  Podaci dokzuju da su pacijenti multipleskleroze razvli aktivnost antitela protiv leukemije kod govečeta.  To sve dokazuju naučni časopisi.  Postoje i druge nervne bolesti i one se povezuju sa mlečnim proizvodima.  Čak i časopis naučnog mlekarstva kaže da možete dobiti tuberkulozu, brucelozu, difteriju, šarlah, i gastreontoritis.  Šta je sa belančevinom?  Da li je dobra za vas?  Izaziva gastreontoritis, šećernu bolest, teško se vari, izaziva gubitak krvi itd.  A šećer u mleku? Izaziva kataraktu, neplodnost, rak jajnika, dijareju i netolerantnost na laktozu.  Da li je to dobro za vas?  Masnoća iz mleka, da li je ona dobra za vas?  Podiže nivo holesterola, triglicerida, dobijate kardiovaskularne bolesti a melko je i dobar posrednik u prenosu bolesti.  Listerija je vrlo uobičajna u nekim sirevima.  U svetu je bilo bar 12-tak epidemija listerije, npr. u Švajcarskoj.  Ova bakterija može da izazove smrt, slepoću, deformitete kod beba.  Časopis medicine iz Nove Engleske kaže da pasterizacija ne može da uništi listeriju.  U starim vremenima u manje povoljnim društvenim prilikama ovo su bili procenti smrtnosti beba od 9 meseci na hiljadu dece.  Imamo onu decu koja su hranjena kravljim mlekom i onu koja su hranjena ljudskim mlekom: na ljudskom mleku, 1.5 prema 1000.  a na kravljem mleku 84,7 prema 1000.To je ogromna razlika.  U udžbenicima pedijatrije i drugim knjigama će vam reći da je u ta stara vremena medicinska branša spasavala toliki broj dece od smrti.  Ali čak i u razvijenim krajevima sveta imate 80% verovatnoće da će se razvijti dijareja i 70% veću verovatnoću da će se javiti infekcija ušiju.  Bebe stalno plaču upravo zbog te infekcije.  Mogu da vam citiram časopis za časopisom koji će vam pokazati da mleko izaziva stalni zamor, glavobolju, bol u mišićima, hiperaktivnost, noćno mokrenje, alergije, astmu, teškoće sa disanjem, ranu arterosklerozu, dijabetes, akne u mladalačkom dobu, reumatoidni artritis, neuralgične bolesti, rak prostate, rak dojke itd.  Šta je dobro u mleku?  Kalcijum?  Majčino mleko daće vam antitela, bela krvna zrnca, zatim supstancu koja blokira ešerihiju koli, ono je sterilno.  Samo 25% kalcijuma iz kravljeg mleka se apsorbuje u telo.  To su loše vesti.  Nasuprot, ljudsko mleko iako sadrži manje od polovine kalcijuma od onog koje sadrži kravlje mleko je bolji izvor kalcijuma, jer se taj kalcijum apsorbuje u telu.  A zeleno povrće daće vam mnogo bolji izvor kalcijuma nego kravlje mleko.  Jedna druga prednost je da se majčino mleko lako vari.  Tu postoji još nešto: šta dobijete sa kravljim mlekom za doručak?  Vi dobijate i kravlji ručak od juče sa tim mlekom.  Možete imati čak i fekalne materije u mleku, bakterije, organske pesticide i druge različite stvari.  Nije samo mleko koje treba posmatrati, jer ono se krije skoro u svemu.

A sada vaša omiljena tema: sir.  Kako se pravi sir?  Uzimate kulturu, fermentišete mleko i dobijate ugrušak i surutku.  Od te gorušenke se dobija švapski sir i imamo kačkavalj.  Zašto je on prešao u taj oblik?  Zato što se ništa više ne zbiva u njemu.  Bakterije su iskoristile sve što su mogle.  Ne mogu više da utiču na kasein i zato ima mnogo belančevina.  Fermentisan je šećer.  Ne mogu da utiču na galaktozu, tako da ima puno galaktoze.  Zato je jogurt dobar zbog galaktoze, a dobar je i za rak jajnika i za kataraktu.  Tako, jogurt nema laktozu, nego galaktozu.  U tom trapistu, kad su bakterije upotrebile sve što su mogle, ne bih želeo da budem grub, ali ako u vašem organizmu nema ničega što bi moglo da se svari kako to onda zovemo?  Prvo malo smrdi, kao sir, a onda znamo šta sa tim uradimo.  Ali mi taj sir jedemo, stavljamo ga u svoje organe za varenje.  I onda tu stoji 12 sati.  I koliko mi kiseline daje?  Najvišu moguću kiselost, 23,6 po gramu.  Šta ću sa tom kiselinom u telu?  Hajde da je neutrališem.  Odakle?  Iz kostiju, to je sve što imam. 
Izveli smo eksperiment na pacovima.  Jednu grupu smo stavili na sojino mleko, a jednu na kasein.  Ova grupa koja je koristila kasein imala je veoma kiseli urin.  Gubitak kalcijuma onih koji su hranjeni kaseinom bio je dvostruko veći nego kod onih koji su hranjenim sojinim mlekom.  Produkt ureje je isto tako dva puta bio veći.  To znači da ne možete da neutrališete aminokiseline tako lako.  Kalcijum u mokraći je bio tri puta veći nego kod onih na soji.  Da sada ponovimo: vi apsorbujete samo 25% kalcijuma iz mleka a telo gura višak kalcijuma napolje.  Pa, kako vam je onda taj kalcijum iz mleka pomogao?  Grupa koja je primala kasein, setite se da ovde nema laktaze, kao kod one male devojčice [predavač misli na ranije prikazani slajd], njihova fekalija je imala malo vode, i bila je prilično suva.  Dok je fekalija kod onih pacova koji su pili sojino mleko bila normalno vlažna. 

A kako je bilo sa zečevima?  Jednu grupu smo stavili na soju, drugu na kasein, a treću na mleko u prahu.  I bez ikakve sumnje, dobro su rasli.  U stvari, oni na soji su najsporije rasli.  Nemojte me pogrešno razumeti, od mlečnih proizvoda ćete stvarno porasti, kao kod krava.  Oni koji su bili na mleku u prahu gubili su kalcijum izmetom, a kad gledamo holesterol, mleko u prahu je izazivalo znatne probleme u poređenju sa sojom.   Kad smo testirali one sa mlekom u prahu, u mleku ima puno masnoća, i gde se pojavio problem, u masnoćama ili u belančevinama?  Odnos dobrog i lošeg holesterola: oni koji su jeli soju, kod njih je holesterol bio na super nivou, a vrlo loše je bilo kod onih koji su jeli mleko u prahu.  Hajde da pogledamo belančevine: kasein podiže holesterol, dakle, isti problem.  Setite se da kad smo gledali one belančevine koje podižu holesterol, zaključili smo da je obrano mleko drugo na listi onih namirnica koje izazivaju povišenje holesterola.  Belančevine podižu nivo holesterola, a obrano mleko vam neće ni malo pomoći.  Ono će povećati nivo holesterola.  A naročito će povećati onaj loš tip holesterola.  Mleko je loše za srce, za kosti...
Da vam kažem nešto o osteoporozi: kad imate osteoporozu, kažu vam da uzimate više kalcijuma.  A tada i dalje imate i osteoporozu i onda vam se kaže da uzmete još više kalcijuma.  Pošto vam treba sve više kalcijuma, vi pijete sve više mleka, a problem je sve gori i gori.  To je zato što se prema njemu odnosimo na pogrešan način.  Kad zidate zid od cigle, potrebne su vam cigle i malter.  Recimo da onaj koji gradi ugrađuje 500 cigli na dan.  Recimo da se on razboleo, ima groznicu, i sada on radi polako.  Samo 200 cigli ugrađuje na dan.  I ja gledam svog zidra i kažem: «Pa, ugradio je samo 200 cigli, daću mu više cigala, ići će brže!»  I umesto 500, dajem mu 1000 cigli.  Sad sam ga stavio na ogromni stres, tako da je pod stresom ugradio samo 100 cigli.  Ja gledam problem i smatram da će rešenje biti ako mu dam 2000 cigli.  Jesam li ja logičan ili nelogičan u ovom trenutku?  Vrlo sam nelogičan jer moj problem nisu cigle već je problem to što je moj zidar bolestan.  Kod osteoporoze vi gubite kalcijum, vi lomite zid jer je kalcijum materijal koji se ugrađuje u vaše kosti, a vaši zidari koji stavljaju kalcijum u vaše kosti su se razboleli.  Da li je rešenje da im date više cigli?  Ne!  Žene iz Afrike ne dobijaju osteoporozu iako imaju samo 3,50 mg kalcijuma dnevno.  A žene iz Evrope dobijaju osteoporozu sa 140 mg kalcijuma dnevno.  Bolje je da ste uzeli kalcijum iz zelenog lišća.  Tako će vaše ćelije biti alkalne, bazične.  I onda će zidar reći: «Oh!»  I onda će kao lud ugrađivati cigle, i potrebno mu je samo 500 i 500 će ugraditi.  Amerianke sa 1600 mg kalcijuma dnevno mogu izgubiti taj kalcijum zbog nepravilne ishrane.  A žene iz Afrike koje jedu povrće i mahunarke nemaju taj problem uopšte. 

Testirali smo ogledne pacove i kuniće, ali je velvetni majmun najbolji primer za eksperiment u odnosu na ljude.  Ovim majmunima se daje ono što jedu zapadnjaci i ono što jedu Afrikanci.  Kad su jeli ono što jedu zapadnjaci, gubili su puno kalcijuma.  Šta je sa mlekom i neplodnošću?  Već sam rekao da su žene postale neplodne zbog galaktoze.  A šta je sa muškarcima?  Da li su oni imuni?  Ovo je ispitivano na majmunima i davali smo im sve ono što majmuni jedu, banane i ostalo i dodavali smo im samo malo mleka u prahu.  I kad smo im davali mleko u prahu, pokretljivost njihove sperme je strahovito opala.  Koncentracija sperme je opala na 2/3.  Drugim rečima, kao i onaj zidar, oni su se razboleli.  Kad su bili na mleku nepravilnosti u spermi su bile brojne.  Dobijali su različite defekte, izraštaje i rep kod spermatozoida je bio potpuno izmenjen.  Mladi ljudi koji čitate ovo, pijete li mleko?  Znajte da vam broj spermatozoida opada.  Dakle, plodnost opada ako koristite mleko.  Gledajte nivoe limfocita.  Kad su majmuni bili na hrani mahunarkama, imali su odlične nivoe linfocita.  Kad su bili na mleku, limfociti su opadali.  Ako želite da pomognete svom imunom sistemu, izostavite mleko. Bronhijalni problemi u toku zime?  Ako izostavite mleko, ovi problemi biće izostavljeni.  Časopis «Priroda» je pre mnogo godina izvestio da kravlje mleko oslabljuje imuni sistem.  Šta ako neko ima sidu?  Onda limfociti opadaju.  Najbolji način da se to zaustavi jeste izostavljanje mleka.  Hajde da vidimo šta se dešavalo sa krvnim sudovima velvetnih majmuna: kad je dodato samo malo mleka, vidimo razmeru dobrog i lošeg holesterola, kod jednih je bio dobar, a kod drugih je bio loš.  Arterije kod onog majmuna koji je jeo mahunarke bile su čiste.  I svi mali krvni sudovi bili su otvoreni.  A kod onog ko je koristio mleko, mogli ste videti mnogo naslage plaka.  Izlazi puno kalcijuma, i bubrezi ne mogu da ga se oslobode tako da se on onda uskladišti u krvnim sudovima.  Zbog toga nastaju naslage kalcijuma u krvnim sudovima i onda krvni sudovi postaju krti i dobijate aneurizme ili suženja.
Ako gledate upotrebu mlečnih proizvoda i frakturu kuka, oni u Južnoj Africi koji ne koriste mlečne proizvode ne znaju ni šta je osteoporoza, nikad nije došlo do frakture kuka.  Mleko sigurno izaziva osteoporozu zbog belančevina. 

Govorio sam vam o fitoesterogenima.  Oni mogu da deluju tako da materije koje razaraju kosti budu manje aktivne a da podstaknu one ćelije koje izgrađuju kosti, da izgrade jako dobre kosti.  Ako koristite biljni esterogen, onaj koji ćete pronaći u lanenom semenu on je najbolji lek koji se može naći za sprečavanje osteoporoze.  Danska studija je pronašla da, kada je korišćeno sojino mleko, ono je zaustavilo gubitak koštane mase i žene posle menopauze nisu gubile koštanu masu.  U studiji u bolnici u Melburnu pronađeno je 5% povećanja mineralnog sadržaja kostiju kad su dodali soju u njihovoj ishrani.  Možete da obrnete proces osteoporoze svojom ishranom.  Estrogeni biljnog porekla se vezuju za receptore u vašim kostima i oni su odlični za osteoporozu, ali utiču i na smanjenje raka dojke i raka prostate.

ZAKLJUČAK: Muškarci, ako pijete tri šolje mleka sedmično, više od tri puta uvećavate svoje šanse da dobijete rak prostate.  Koja zemlja ima najveću razmeru raka prostate u svetu?  To su tri zemlje koje koriste najviše mleka – Švajcarska, Norveška i Luksenburg.  Ako ste crne kože, za vas je dva puta veća opasnost od raka prostate.  Što se tiče astme, u Sjedinjenim Državama se najviše prodaju lekovi za alergiju.  Alergija, astma i migrenske pojave mogu da se povežu sa mlečnim proizvodima.  Sada, koliko je toga za vas ostalo?  Stvarno sebe žalim što sam vam ovo uradio.  Ali vam sutra obećavam dobre vesti!



Prethodni članci u rubrici:

Komentari   

 
+1 # Stošić Bratislav 29-06-2007 15:43
U zivotu sam popio toliko mleka da mi uopste nije jasno kako sam ziv i ne znam zasto ovoliko zdrav. Ovaj napis me je toliko zabrinuo da cu morati da ga procitam jos par puta ne bi li nasao jos argumenata da ga bezrezervno prihvatim ili totalno odbacim. Ranije se dosta govorilo o ljudima sa Kavkaza i iz drugih delova ex SSSR-a kojima je dugovecnost bila glavno obelezje a koji su u ushrani maksimalno koristili kefir. Da li je ono bila laz i sta je u ovom istina ne mogu da tvrdim vec amo da slutim. Procitao sam da u mleku ima enzima koji su nam jako potrebni a koji se unistavaju kuvanjem. Vec dve godine pijem nekuvano mleko koje kupujem na pijaci kad god ga nadjem i to od nepoznatih proizvodjaca. Nikada nisam imao nikakav problem u smislu proliva ili nekih drugih tegoba. Nemaci mleko kisele tako sto ga ostave nekuvano u otvorenoj flasi i ono se za dan-dva pretvori u neku vrstu jogurta koji prilicno osvezava. Od inzenjera-tehno loga leskovacke mlekare saznao sam da se to mleko ukiseli od bakterija koje svaka krava ima u svom vimenu. Sireve volim i jedem selektivno. Najdrazi mi je domaci kravlji beli sir kojim u ove letnje dane, u kombinaciji sa paradajzom i hlebom zamenjujem mesni obrok, gasim zedj i borim se sa zegom. Jedino sto sam primetio a sta mi nije jasno je to da kada u toku dana popijem vecu kolicinu mleka moj izmet dobije vidno beliju boju. Mislim da nesto prodje kroz moj digestivni trakt netaknuto.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Amazonka 28-07-2007 16:48
Bratislave,

Konzumiranje nekuvanog mleka je veoma opasno, narocito kod nas i od nepoznatih proizvodjaca - jer u Srbiji jos uvek ima mnogo krava koje su inficirane bacilom tuberkuloze, a takodje i uzrocnicima drugih bolesti! Mleko, kao vrlo kvarljiva namirnica, se veoma lako zagadi necistim radom prilikom muzhe i ostalih aktivnosti od strane same zivotinje (upadanje dlake, fekalija, prasine iz stale, muva itd.), i preko prljavih ruku muzacha, posuda itd. - uglavnom fekalnim bakterijama, pre svega Escherichia coli. Zato ti ne savetujem da, ako vec konzumiras mleko, ono ne bud etermicki obradjeno, posebno po ovim vrucinama, kada su i sirevi opasni jer se prave od nekuvanog mleka.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # TJ 28-06-2012 00:38
Mleko se ukiseli zbog enzima i bakterija koje su prisutne u mleko , a ne u kravinom vimenu.

Tuberkulza sa krava se retko tako reci nikako ne moze preneti na ljude, sto je jos Robert Koh posle duge analize bakterija tuberkuloze kod ljudi i zivotinja ustanovio.
Procitajte knjigu:"The Untold story of Milk' od Ron Schmid-a.
Neprokuvano mleko se koristilo kao lek.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Daniel 11-09-2007 07:22
Največi je problem u homogeniziranom mlijeku. Membrane koje razdvajaju masnoču od vode i drugih elemenata u mlijeku uništene su postopkom mehaničke homogenizacije. Na pravom nehomogeniziran om mlijeku na vrhu se skuplja vrhnje (masnoča) a na homogeniziranom ne. Posljedica svega toga je da se masnoča iz mlijeka nakuplja na na venama i tako otežava prijetok krvi. Kod djece koja konzumiraju homogenizirano mlijeko, za nekoliko godina opaža se slabijo kardio sustav.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # pinokio 28-09-2007 13:36
Od danas, samo pivo. Iskljucivo BIP.
Oni manijaci iz Apatina pivo prave od jelena.To njihovo, naravna stvar, necemo. Jel'da?
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # sneks 16-10-2007 12:20
Vec pet godina niti pijem mleko,niti jedem proizvode od mleka,niti jedem jaja,u sustini vegetarijanac sam totalni,mojim putem krecu i cerka i suprug,i nista nam ne fali,i jos jedan podatak,istina ziva, posle silnih muka da izlecim detetu anemiju uz pomoc svega i svacega,promeno m ishrane,stanje je vise nego odlicno,zato ovaj put da ne jedemo nista od zivotinja necemo napustiti.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # pinokio 02-11-2007 11:03
E,sad mi je jasno zasto bebe toliko placu.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Jelena 23-06-2008 17:09
Apsolutno ste u pravu za mlecne proizvode i istina je da nam oni ne trebaju zbog kostiju jer kako npr. slonovi i zirafe imaju tako cvrste kosti kad prestanu sa sisanjem ne piju vise mleko ALI TOTALNO NISTE U PRAVU ZA ONO DA JE TO KRAVAMA BOLNO ISKUSTVO I AKO NISTE VIDELI DA SE KRAVE RITAJU DOK IH MUZU NEMOJTE PRICATI KAD NE ZNATE. JA SAM ISTO VEGETERIJANAC I TAKODJE NE JEDEM JAJA NI MLECNE PROIZVODE ALI DA LI STE SE ZAPITALI DA 100 POSTO MOZETE DA IZBACITE TE PROIZVODE? STA JE SA TORTAMA, KOLACIMA....... ..KAKO IH VI PRAVITE, JER KOLIKO JA ZNAM U 90 POSTO BILO KOJIH SLATKISA IDE NEKI MLECNI PROIZVOD I NE SAMO TI VEC I U DRUGIM JELIMA........N EMOJTE MISLITI DA VAS NAPADAM, JER SAM I JA, PONAVLJAM VEGETERIJANAC I PODRZAVAM VAS, ALI NEMOGUCE JE MLEKO I MLECNE PROIZVODE IZBACITI 100 POSTO PA SE ONDA NEMOJTE NAZIVATI POTPUNIM VEGETERIJANCEM TJ. VEGANOM KAD TO NISTE.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Amazonka 18-07-2008 14:07
Jelena,

Prvo, nema potrebe za velikim fontovima jer se to na internetu izjednacava sa vikanjem u praksi.

Drugo - medju nama ima veoma mnogo vegana koji ne jedu nista zivotinjsko. Ako bas toliko volis slatkise, imas mnogo recepata za vege-kolace i torte, a jaja i mleko mogu u potpunosti biti zamenjeni biljnim proizvodima.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Jelena 21-07-2008 00:05
Amazonka,

Prvo, mislim da apsolutno nije bitno kojim fontom pisem, jer ne pricamo ovde o tome. Kao drugo, kad vec ne znas da citas, nisam uopste napisala da toliko volim slatkise nego sam rekla da je nemoguce izbaciti mleko i jaja u potpunosti ne samo u slatkisima..... ....A posto ni to nisi procitala, ja sam vegeterijanac i podrzavam vas i drago mi je sto postoje ljudi i organizacija koja se bavi time, tako da stvarno nema potrebe za nekim prozivanjem jer ni ja to nisam radila, nego sam samo iznela cinjenice...... a i za mleko i naravno mlecne proizvode se zivotinje ne ubijaju tako da nije strasno piti ga ako nikom ne skodi, iako ga ja uopste ne pijem, ali ga u minimalnim kolicinama unosim putem druge hrane.........p ozdrav za tebe i drago mi je sto volis zivotinje i sto ti je stalo do njih, ma koliko god me ne podrzavala u izjavi...
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # zelika 28-07-2008 20:26
ja sam vegan...potpuni (ok ponekad uzmem med...dakle ne bas apsolutni...ali mlijeko i mljecne proizvode ne koristim vec par godina)
kako uspijevam da ne koristim te proizvode kroz dodatnu ishranu...jedno stavno citam etikete...i ne koristim nista sto ima mlijeko u sebi
naravno time sebi limitiram izbor raznog junk-a ali nista lose u tome
kad mi se prijede slatko napravim sebi kolace torte sta god mi prija
opet i tu mi je limitiran izbor ali koga briga
nisam usla u veganstvo da se prezderavam vec sto vjerujem da tako treba
sto se tice etike na farmama i etike koristenja mlijeka na racun ne ubijanja krava mogu da dodam da ih ne ubijaju
naravno prvo ih muzu par laktacija obicno nekih 4-5 pa ih onda zakolju
a to kravama negdje najbolje doba mjereno ljudskim zivotom tu negdje oko 40-ak do 45 godina
a i ono zivota sto provedu na farmi garantujem da se ne raduju puno svakodnevnom "milovanju " pendrecima dok odlaze u izmuzista...ili tapkanju na jednom mjestu ili u limitiranom ispustu obicno bez drveca koje ce obezbjediti hladovinu....a da ne pricamo sta je sa teladi....musku malo pritove pa onda likvidiraju.... a zenkice ako su srecnije odlaze na tih par godina jadnog zivota
onda se to sve lijepo upakuje ....nacrta se jedna srecna nasmjesena kravica...ispri ca se kako cemo poumirati ili hodati iskrivljnih kostiju i onda se broje parice i trpaju u dzep
eto tako stoje stvari
pozdravi vama dobri ljudi
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Jelena 30-07-2008 14:52
Naravno da je tako sto se tice zivota krava, ali ja sam samo rekla da se za uzimanje mleka ne ubija zivotinja tj. da onaj ko pije mleko i mlecne proizvode moze mirno da spava jer nije ubio zivotinju....ve liki pozdrav i tebi i konacno da je neko iskren u vezi konzumiranja tih proizvoda
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Kathy 12-09-2008 21:59
Jelena,

Zelika ti je gore lepo objasnila da ne mozes konzumirati mleko bez novih teladi, koja svakako kad-tad idu na klanje, kao i njihove majke, a nakon bedno prozivljenih zivota. Isto vazi i za koke koje nose jaja. Ni mleka ni jaja nema bez reprodukcije i novih zivotinja koje budu ubijene tj. zaklane. Dakle, da zakljucim: i oni koji konzumiraju mleko i jaja, odgovorni su za postojanje farmi i klanica.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Bobana 16-10-2008 10:29
moj komentar glasi ovako:kako je moguce da toliko vekova zivimo u zabludi i sami sebi kopamo raku?!zasto veliki broj ljudi uporno tvrdi da je mleko zdravo?zasto je mojoj baki doktor preporucio da pije sto vise mleka?odgovor glasi:naucnici kriju cinjenice zbog profita!!!...
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Bubica 17-10-2008 11:20
Ja se pitam da li bi krave imale stalno mleko da ih ne muzu? Kad tele prestane da sisa verovatno bi i mleko mami kravi stalo (kao i kod zena uostalom). Ali ljudi ih i dalje muzu i tako izazivaju neprirodno lucenje mleka (to me asocira na zene dojilje koje uvek imaju mleka jer ih uvek necija beba sisa). Zato je po meni muža mucenje zivotinje.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # bubica 17-10-2008 22:27
Kad citam ovo o mleku pitam se kako zagovornici ishrane po krvnim grupama tvrde da B krvnoj grupi odgovara mleko i svi mlecni proizvodi? Ja imam B krvnu grupu i mleko mi uopste ne prija. Drugo, smatram da je muza krava nasilje nad njima jer kad im telad odraste i prestane da sisa i kravama bi prestalo da se luci mleko (kao i zenama uostalom) ali ljudi nastavljaju da ih muzu i tako vestacki produzavaju period laktacije.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Jelena 26-10-2008 20:36
Naravno da sam protiv toga da su mleko i mlecni proizvodi zdravi i potrebni nasem organizmu, to nije tacno iz razlogs koji su navedeni vec........kaze m da jeste prirodno da se krave muzu i one uvek imaju mleko, jer ako niste bili na nekoj od farma krava, nemojte ni da pricate, jer ne znate kako izgleda krava koja nije pomuzena....... i krave se koliko/toliko razlikuju od zena, tako da ne mozete da ih uporedite...Ope t ponavljam da imamo isto misljenje o mleku. ali muza nije mucenje...i ne moze da se uporedi sa klanjem...
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Jelena 28-10-2008 15:41
Kathy,
A i da se krave ne muzu, one bi se u svakom slucaju koristile za meso, tako da nije muza kriva za klanje, vec se krave koriste za obe stvari
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Marko 30-10-2008 22:23
Sto se vi zamlacujete takvim pricama?Nista od toga sto pricate nije naucno dokazano.Ni ishrana po krvnim grupama ni vegetarijanstvo ni te 'naucne zavere i prikrivanje istine o mleku'.Sto ljudi sto cudi i sto teorija o svemu i svacemu.Covek bi trebalo da jede ono sto mu prija i sto cini da se dobro oseca.Iz ciste znatizelje sam probao razlicite nacine ishrane kao sto su makrobiotika,is hrana po krvnoj grupi i ishrana presnom hranom i mogu reci da sam naucio nesto novo i da u svemu tome ima dobrih stvari,ali ima i losih.Covek tezine preko 100kg ima veliku potrebu za energijom koju da bi zadovoljio mora da pojede prilicno mnogo biljne hrane ako je vegan.Biljna hrana je bogata vlaknima i ako ih unesete u prevelikoj kolicini dolazi do nadimanja,gasov a,proliva i stomacnih problema.Poznat a je cinjenica da krave,konji,ovc e,svinje,a i divlje zivotinje koje jedu mnogo biljne hrane 'prde kao stoka'.Pa ko voli neka izvoli.Ja ne mogu tako da se hranim.Ima ljudi koji nemaju takve probleme i njima prija veganska ishrana.Molim vas samo da svaku stvar sagledate iz vise uglova posto nije istina bas sve sto procitate na netu ili u nekoj 'naucnoj&# 039; knjizi.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Predrag 08-11-2008 21:43
Jelena oce da je neko muze pa zbog toga je digla toliku "galamu&qu ot; u vezi krava i mleka....
Sta mislis zbog cega je Vlada Divac izrastao toliki ? ? ? Sam je priznao da je svaki dan 1.5 mleka pio :)

Poznata je cinjenica da krave,konji,ovc e,svinje,a i divlje zivotinje koje jedu mnogo biljne hrane 'prde kao stoka'

LOL ! xD
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Jelena 11-11-2008 22:32
Predraze,

Kao prvo, ne kaze se oce, nego hoce.....kao drugo, ovo sto si napisao nema nikakve veze sa temom i kad vec ne znas da citas, rekla sam da nije mucenje za zivotinju to sto se muze, a ti posto ne znas da citas,a pored toga si jos i nepismen, nemoj molim te pisati komentare, ne moraju svi da znaju koliko nemas pojma
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Slobodan 06-01-2009 20:55
Zanimljic clanak. U svakom slucaju, slazem se sa onim 100 ljudi 100 cudi, ali mislim da u ovoj prici o mleku stvarno ima necega. Jelena nisam razumeo onaj deo o jogurtu, da li je on zdraviji od cistog mleka i ostalih mlecnih proizvoda? Nadam se da si jos ovde i da cu dobiti odgovor
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Jelena 11-01-2009 13:13
Izvini, ali svarno ne znam gde sam ja uporedjivala jogurt sa ostalim mlecnim proizvodima.... U svakom slucaju i jogurt se dobija od mleka, tako da ti je manje/vise to otprilike isto....mada, i ja sam cula od nekih ljudi da je jogurt zdraviji jer npr. stencima se ne sme davati mleko, osim naravno onog koje uzimaju sisanjem, vec se daje jogurt ili eventualno pola/pola. Znam da su to psi i da nemaju veze sa ljudima, ali to je jedini primer koji znam gde je jogurt bolji od mleka, a kod ljudi, mislim da nista nije zdravije od necega, ipak se sve to dobija od jednog proizvoda, mleka...Pozz
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Biljana 26-01-2009 11:37
Ne mora da znači da nam hrana prija ako nije očigledno da je suprotno,mleko potpomaže stvaranju raka u debelom crevu
a kad se to dijagnosticira već je kasno,
zbog zdravstvenih problema koristim vitaplex program prirodne zdrave ishrane,i to nisu prazne priče jer osećam promene i poboljšanje,uos talom
izgleda da meso i mesni proizvodi podstiču agresivnost i prostakluk što mi nije neophodno,mada zavidim
mesožderima na mirišljavim gasovima..
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # pecanik 26-01-2009 12:07
ljudi koji jedu meso ne shvataju da jedu životinjske leševe,odvratno ,zar ne?
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # gadljivi stvor 30-01-2009 14:08
ja sam nova meso mi se od malena gadi sto znaci da nisam nabedjeni vegetarijanac (bukvalno od kada sam prohodala) e sada nikada nisam bila bolesna dete sam rodila u 35. onako usput (bez anestezije).PA vi sada vidite
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Slobodan 28-02-2009 14:30
Gadljivi stvore kazi to mojoj drugarici Bojani koja svako malo padne u nesvest. Toliko o vegetarijanstvu . Treba sve jesti umereno i nema zime.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # maja 10-03-2009 16:59
Mene zanima sta je sa vitaminaminom B12... u hiljadama tekstova o vegetarijanstvu sam procitala da nam je neophodan i da se nalzi u mlecnim proizvodima, pa ja nisam prestala u potpunosti da ih uzimam, inace sam vegetarijanac.. . Mleko ne pijem, samo sojino i povremeno jedem koziji sir (koji, izgleda, jedino ja volim na celom svetu:D)... jedem i jaja ponekada, ali samo domaca... to vazi i za sir... i jogurt... moraju da budu sa sela:D...

Jako mi prija ovakva ishrana.. ne prdim ko stoka!
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Jelena 14-03-2009 00:28
To za B12 sam i ja cula, ali s tim da gradja ljudi takva da budu biljojedi, ne verujem da nam je toliko potreban, a i sigurno ga ima u nekim drugim namirnicama pa makar i u malim kolicinama..... ...ja dosta dugo ne jedem meso i za sad, da kucnem u drvo, mi nikad nije nista bilo, redovno vadim krv, i idem na razne testove.......a i ti time sto pijes mleko ne ubijas zivotinju, tako da nema zbog cega da se brines.....tako dje i meni mnogo prija ova ishrana, ne znam zasto se svi zale, da kazem na te stomacne probleme.....:)
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Vet 28-05-2009 04:05
E sta je budalastina izneto ovde pa to je katastrofa. Jel ima ovde neki lekar ili veterinar da posvedoci o necemu?! Nema! Sve babske price!!! Vitamin B12 se nalazi samo u namirnicama zivotinjskog porekla tako da vegetarijanci ne mogu prirodno da ga uzimaju, vec samo kao dodatak ishrani u vidu tableta. Dakle vestackom metodom! Toliko o prirodi!!! A najbolji su mi ovi mudroseri od 25 i i vise godina koji su ceo zivot proveli uz zivotinjske namirnice, odrasli i sada pametuju kako je to lose. Narastu ljudi 2m pa hoce da budu vegetasrijanci. Cik bi porasli 2m da nisu konzumirali animalne namirnice. Tako da mudroseri oladite i ne trujte druge svojim budalastinama!! !Smesni ste i zalosni istovremeno!!! Idite i pasite travu!!
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Jelena 14-06-2009 22:41
Pa jesi li ti lekar ili veterinar pa da tako da pricas...i otkud znas da neko od nas nije to....Nemoj ni ti da pricas gluposti kad nemas pojma....i nije istina da se vitamin B12 nalazi samo u mesu...raspitaj se, pa onda mozes da da nam prebacis nesto
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Trijatlonac 31-07-2009 11:20
Da li se od vas vegana bavi nekim teski fizickim poslom ili nedaj boze sportom?
I kako ide oporavak posle teskih fizickih aktivnost samo sa biljnim proizvodima?
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Aleksandar 02-08-2009 09:33
Hahaha mozete da jedete i vegeteriansku i zivotinjsku hranu a da li ste nekada razmisljali pri svakom svome zalogaju koliko se telo trosi da to sve svari, I zasto nam celije bukvalno sagorevaju, slogan moze da glasi Jedi manje ziveces duze. Ali kako tako svima nam je isti kraj zato prijatno.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Kathy 02-10-2009 08:28
Kolega veterinaru,

NARAVNO da nas ovde ima i veterinara, i lekara - i ZNAMO da su to sto ti tvrdis stare zablude, zaostale prevazidjene tvrdnje medicine koje su vec odavno prevazidjene!

Ja sam veterinarka, i 26 godina sam vegetarijanka. Dakle, kolega, smanji malo negativnu tenziju i prouci i neke druge izvore osim onih koji su pisani pre vise decenija.

Pozdrav
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
+1 # Milan 22-06-2011 10:25
Evo da ja podelim moje iskustvo u vezi konzumiranja mleka i ovog teksta.
Moja baka kada je imala oko 70 godina zbog problema sa kicmom pocela piti svakog dana 1l i vise mleka.
Za narednih par godina dobila je kataraktu, staracku leukemiju, visok krvni pritisak iako je ceo svoj zivot imala nizak pritisak i na kraju je bezopasno pala u bastu i pritom slomila kuk. Zivela je jos par meseci i umrla.

Dakle, ja mogu iz zivotnog iskustva da potvrdim da konzumiranje meka nemoze nista dobro da donese coveku.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Zeljko 21-10-2012 07:57
Ovaj tekst o mleku je samo deo serije predavanja Dr Valtera Fajta, odrzanih 2003. godine u Beogradu. Prof. dr Valter Fajt (Walter Veith) doktorirao zoologiju na univerzitetu Kejptaun u Južnoj Africi. Doktorirao je iz oblasti nutricionističk e fiziologije.
Na žalost, ovaj clanak o mleku je prilicno dug i siguran sam da ga velika vecina komentatora nije ni procitala u celosti, ali morao je biti takav da bi se objasnile sve tvrdnje koje je dr fajt izneo. Za svaku svoju tvrdnju dao je i objasnjenje a iz vecine komentara se vidi da komentatori to nisu procitali.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 
 
0 # Zeljko 21-10-2012 07:58
Mnogi se bune protiv vegetarijanstva , pa sta bi tek rekli da su procitali knjigu dr Lorin Dej (Loraine Day): "Kako sam pobedila rak" ili, NAJBOLJI UDZBENIK ZDRAVLJA, do sada napisan: "Kineska studija" od dr. Colin_a i Thomas_a Campbel_a.
Potrazite na Internetu, procitajte, pa se ponovo javite. Vecina Vas je mlada i povrsna, spremna da kritikuje sve, bez da se dublje upusti u problematiku. Pokusajte da saznate malo vise (i ove dve knjige ce vam biti dovoljne) i ponovo pisite komentare.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
 

Dodaj komentar

Pravila za objavljivanje komentara na našem sajtu:


Sigurnosni kod
Osveži